Lustiga serbiska flicknamn

Flicknamn:

Agnija
Bisenija
Varvara (Warszava, HEJ Polen!)
Višeslava
Danojlo (Hej, din dotters namn låter som ett lustigt serbiskt pojknamn)
Dragojla (Drag-olja)
Đurica
Egenija
Ekatarina (Låter som en iranier försöker säga Katarina)
Živoratka (Hej jag vill att mitt nyfödda barn ska låta som en tant på 150 år när man hör hennes namn)
Ilinka
Jevdokija ( Jevdokija what?
Jevrosima (En stad nära Hiroshima?)
Jelisaveta
Jefimija
Kadivka
Kasija
Koviljka
Kosovka (Hej, jag är från Kosovo!)
Krsmanija
Kruna (Krona)
Krunoslava (En feminin krona)
Makrena (Makrena, wanna dance some Macarena?)
Mašinka (Har alltid velat ha ett namn som låter som en maskin)
Ozrenka
Ozarija
Pelagija (Oklagija?)
Peladija
Persida (Låter som en könssjukdom)
Perunika (Låter som en liten harmonika=dragspel på serbiska)
Petruška (Hello, I'm from Russia)
Prodana (Återigen, SÅLD)
Razumenka ( En flicka som är förstående)
Roksanda
Sibinka
Srbijanka (Hej, jag kommer från Serbien, hörs det på mitt namn kanske?)
Srbislava (Återigen, hörs det på mitt namn vart jag kommer ifrån?)
Tada ( TADAAAAA)
Takosava (Sugen på Tacos?)
Ćanka
Ćirka (Ćurka)
Ćuba (Låter som en bula i huvudet)
Hranislava ( En flicka med stor aprit)
Časlavka

Har ni fått lite inspiration till vad ni ska döpa era barn? :) Persida låter väl fint?

Kommentarer
skrivet av: Andrea in Serbia

Men hallåååå, min mormor heter Koviljka!!!!

Hahaha, jorå livet leker i Serbien. Hösten närmar sig, skolan börjar och ja... tristess helt enkelt...

Varför har du flyttat hemifrån? har inte haft tid att läsa ikapp i bloggen, men jag får nog ta och göra det känns det som...

2010-10-03 @ 14:30:54
URL: http://barajovana.blogg.se/
skrivet av: Bina

Ok, tack så mycket =)

2010-10-05 @ 15:51:19
URL: http://binalakritz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0