Har du tagit med dig tandborsten?

Godmorgon alla läsare och vänner!

Klockan är nu 7.20 när jag börjar skriva, och jag har varit uppe sen 1 timme tillbaka. Ska ner till bussen om 20 minuter, skola några timmar sen åker man hem till Värnamo.
Jag packade ner det mesta igårkväll. Okej kläderna bara, nu på morgonen packade jag ner sminket och hårgrejerna. När jag kommer hem ska jag packa ner skorna och jackorna som jag ska ha med mig. Packning som jag skulle vara iväg flera veckor och inte bara en.
Borstade tänderna nyss och sa till mig i huvudet att inte glömma packa ner tandborsten sen när jag kommer hem och då kom jag att tänka på en lustig sak som mamma alltid frågar när man ska åka ner till Serbien: Har du tagit med dig tandborsten? Ja mamma det har jag för tandborste kan man inte köpa i vilken affär som helst eller vilken bensinmack som helst. För nej det hade inte varit värre att glömma hela resväskan med kläder, hela necässern med smink eller något annat av större värde. Haha, nä det är ändå en kul att hon varje gång ställer den frågan. Men det är bra att mamma är mån om allas tänder, för tänderna är något utav det viktigaste man har.
Det var allt från mig, hörs i Värnamo vänner. Trevlig helg önskar jag er alla :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0