Ny vecka, nya planer, ny klocka

Hej vänner!

Så är det ny vecka igen slutet av mars närmar sig & det snöar ute igen! Oh joy! Jag behöver inte nämna hur mycket jag hatar snö va? Nä jag tänkte väl det. Dock snöar det inte så mycket, men det räcker för att jag ska bli irriterad. Det är 4 plusgrader så det smälter bort på en gång som tur är. Ännu en anledning till att jag vill flytta neråt i landet där snön inte håller sig kvar alls länge. Jag hör hemma i Skåne, så enkelt är det :)
Hur som helst, idag har jag studiedag så idag ska jag inte göra något speciellt. Bara läsa min bok har jag tänkt. Sen har man bara 4 dagar i skolan denna vecka & 3.5 dagar nästa vecka sen har vi påsklov hela veckan där efter. Känns som vi har lov & massa lediga dagar hela tiden. Men jag klagar inte :) Kan bara inte fatta att jag är klar med skolan om 2.5 månader. Det har gått så snabbt. Vad som händer efter det, återstår bara att se.

Vad händer annars denna veckan? Denna helgen skulle Vlado egentligen komma hit, men det blir inte riktigt så. Han ska enda upp till Norrköping & hälsa på en vän där. Men eftersom han ändå åker förbi Värnamo så kanske han stannar till lite snabbt här så vi iaf får se varandra lite. För del är alldeles för lång tid att vänta ytterligare 2 veckor till sen. För att fördriva tiden när han är iväg så ska jag & bror åka till Ullared på lördag & se om man hittar något där. Jag vill spara mina pengar så det enda jag ska hålla utkik efter är ett par gladiatorsandaler till sommaren. Jag behöver verkligen ett par sommarkor som inte innebär 14 cm klack, haha. Men jag har hittat ett par jättefina som jag hoppas på kommer finnas i min storlek. Ni får hålla tummarna för mig :)
Det är mina planer för denna veckan & för den kommande helgen i alla fall. Har ni planerat något eller tar ni det som det kommer? Ibland är det faktiskt bäst så.

Just ja, jag har ju inte skrivit om denna helgen som varit precis. Vi åkte ju iväg en sväng till Borås i lördags för att hälsa på Jasna & Mate & även passa på att träffa Vesna & Massimo som var på besök hos dom med. Och självklart fick vi träffa Bönis a.k.a kumce Pasuljce som har hunnit bli 4 månader gammal nu. Det är Vesnas & Massimos son Maximus för er som hade lite svårt att hänga med med alla smeknamn. Han var helt gudomligt söt & underbar. Lugna bebisar ser man inte ofta, men här hade vi minsann en sådan.
Vi hann även med en runda på stan & på knalleland. Bror köpte en tröja & jag passade på att utnyttja mitt tillgodokvitto på Ur & Penn & köpte en klocka. Förutom skor så älskar jag även klockor. Jo storre, desto bättre! Mer hade jag inte råd med, så jag fick nöja mig med att åka hem med en klocka bara. Men det var inte så farligt faktiskt :)

Nu har ni fått er rejäl uppdatering, hoppas ni har orkat läsa allt :)



Dessa snyggingar vill jag ska pryda mina fossingar i sommar, speciellt en överdrivet varm sommardag i Belgrad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0