Ny dag-Ny vecka-Nästan ny månad

God eftermiddag mina läsare!
Så har vi åter börjat på ny vecka, det går snabbt som vanligt. Denna veckan har jag längtat länge efter av 2 anledningar. Den ena väljer jag att inte nämna & den andra anledningen är självklart för att Vlado kommer hit på fredag. Yeeeei, bara 4 dagar kvar.
Mindre kul är att det ska bli så jäkla kallt igen & ännu mer snö ska komma. Jag ORKAR inte med denna snön längre. I nästan 1.5 månad har vi haft en massa snö här hos oss, jag tycker det räcker nu. Hjälper inte att klaga, jag vet! Nå jaaa...

Ni vet att jag var på intervju i fredags angående min praktik. Jag var ju så fint klädd & allt. Intervjun gick bra & dom sa att jag skulle få svar i början på veckan. Fick ett mail för en halvimme sen där dom sa att jag är välkommen att ha min praktikvecka hos dom. Så vart ska jag ha min praktik tror ni?
Jag berättade också för er förra veckan att jag gillar att skriva osv. Tanken är att jag även ska söka till Journalistlinjen efter mitt år på Folkhögskolan i Värnamo. Så jag tog kontakt med Värnamo Nyheter (tidningen) & frågade om dom skulle kunna tänka sig ha mig hos sig den veckan vi ska ha praktik. Jag fick svar ganska snabbt om att han inte kunde svara på en gång med tanke på att det var flera som hade sökt, men han ville att jag skulle berätta lite om mig själv & min bakgrund så att dom vet lite om mig. Så jag gjorde precis det han bad mig om & vips så tyckte han det lät intressant & ville träffa mig personligen. Det gick ju superbra! Tänk om man kunde skaffa jobb så lätt :)
Jag ser fram emot min vecka på Värnamo Nyheter, det ska bli spännande med att se & göra något nytt.


Kommentarer
skrivet av: Nora

Fan vad kul, grattis Jaso!

2010-01-28 @ 00:27:46
URL: http://missrestelica.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0