Var det rätt av Aleks att be Kenzas läsare om ursäkt?

En anonym läsare frågade mig om jag tyckte att det var rätt av Kenzas pojkvän Aleks att be om ursäkt för att han visade 3 fingrar på ett foto tillsammans på dom. Och om jag tyckte att han är en toffel pga det. Detta är mitt svar:

Jag tycker inte att Aleks behöver be om ursäkt för något eftersom han inte har gjort något fel. Tror han bad läsarna om ursäkt för Kenzas skull, annars skulle han kanske skita i vilket. Det märktes att hon har många knäppa läsare som blev helt galna när dom såg bilden. Tror knappast att Aleks hade folkmord i tankarna när han visade 3 fingrar. Nu i efterhand när han bett om ursäkt är det många läsare som skrivit i stil med: Ursäkten godtas, jag är själv bosnier/muslim men jag tog inte illa upp.

Yeah right att dom inte tog illa upp, det blev nästan krig på nytt. 100-tals personer kallade honom för rasist. Tycker faktiskt att det är läsarna som borde be Aleks om ursäkt. Det vore mer än rätt.

Och nej, jag tycker inte han är en toffel. Trots att han inte är skyldig någon en ursäkt så visade han att han är en mogen kille, till skillnad från vissa läsare.

Hoppas att det var svar nog :)


Kommentarer
skrivet av: Anonym

Tycker du inte att det var fel av Kenza att kräva en ursäkt och att han lovar att inte göra om det? Varför ska inte han få göra tecknet för henne? Jag är själv serb och tycker hon sjunker till deras nivå. Hon utmålar ju tecknet som nåt dåligt i bloggen. Jag tror inte han menar ursäkten, utan bara sa det för att hon beter sig som en tönt och är sur på han.

2010-02-21 @ 22:09:21
skrivet av: Anonym

"Och nej, jag tycker inte han är en toffel. Trots att han inte är skyldig någon en ursäkt så visade han att han är en mogen kille, till skillnad från vissa läsare"



Jo jag håller med, men att lova att inte göra om det för deras skull är ju inte okej? Han bad om ursäkt när han själv inte menade nåt illa, för det är vad som räknas, hur han ser på det, han kan inte ta ansvar för hur alla uppfattar saker. Ska Kenzas läsare bestämma om han ska få göra Tri prsta eller? Något han säkert har gjort hela livet. Fjantigt. kram

2010-02-21 @ 22:13:23
skrivet av: Jasa

Anonym: Nej jag tycker inte att hon skulle krävt det av honom. Men hon kanske inte gjorde det heller.. Hon kanske berättade för honom hur upprörda läsarna blev så valde han själv att be om ursäkt.

Hur som så tycker jag att det blev så löjligt för vi har lika mycket rätt att visa att vi är serber som bosnierna flashar med sina flaggor utan att någon känner sig kränkt.

3 prsta :)

2010-02-21 @ 22:27:50
URL: http://jasaa.blogg.se/
skrivet av: Anonym

Sant sant. Det lät på texten som att han blev tvingad. Hon skrev ju : Han lovar att inte göra om det, han har lärt sig en läxa(sur flickvän och sura läsare, hehe)Hon har ingen anledning att vara sur på killen. Det verkar som att han inte ville att hon skulle vara sur och bad om ursäkt.



Vart är du ifrån? :)

2010-02-21 @ 23:53:22
skrivet av: Jasa

Det är upp till dom hur dom ska göra :)



Jag är också från Serbien. Från Pozarevac om du syftade på stad :) Själv då?

2010-02-22 @ 00:30:18
URL: http://jasaa.blogg.se/
skrivet av: Anonym

Ja det är klart, men hon är en offentlig person och målar ut tecknet som något han bör be om ursäkt för. Bara för att vissa klagar behöver ju inte hon haka på. Jag är inte så nationalistisk, jag gör det själv typ aldrig, men jag menar när folk försöker förbjuda en person att göra det då blir det överdrivet.



Jag vet jättemånga som gör så på fester, vanliga bilder på facebook, mingelbilder. Novak-tennisspelaren gör så hehe :) Men såfort hennes kille gör det så blev det världens inlägg. Jag tycker snarare det är dom som är rasistiska.



Pancevo :)

2010-02-22 @ 00:35:48
skrivet av: Jasa

Hehe ja jag håller med dig helt:)



Ahaa Pancevo, inte illa :) VAd heter du då? Och vart bor du här i Sverige?

2010-02-22 @ 01:11:11
URL: http://jasaa.blogg.se/
skrivet av: Anonym

Natasa, Uppsala.. Du då, bor du i Stockholm eller?



2010-02-22 @ 02:11:57
skrivet av: nilla

Åh vettig människa!!

Tack för din kommentar på mitt inlägg om frågan.

Man kan ju inte vara arg hela livet. Det är bara man själv som blir lidande av sånt beteende.



Bra! =)

2010-02-22 @ 08:09:12
URL: http://niillaah.blogg.se/
skrivet av: Jasa

Natasa: Hehe okej dåär du ganska långt upp i landet.. Nej då, jag bor i värnamo, det ligge i småland :)

2010-02-22 @ 12:16:00
URL: http://jasaa.blogg.se/
skrivet av: Aleks

Nej jag tycker inte att borde bett om ursäkt, finns inget att be om ursäkt för :)

2010-02-23 @ 22:47:44
URL: http://cheeraleks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0