Nu är det lov

Ja nu är har jag en veckas ledighet,väldigt uppskattat kan jag säga. Dock ska jag sitta denna veckan & jobba med min hemtenta i psykologi. Den ska vara inne senaste 4 mars, men eftersom jag delar bok med 2 personer till så tänkte jag göra den nu under lovet så att alla får gott om tid på sig att göra den. Sen ska jag börja läsa boken "Ett öga rött", tänkte även att jag ska se filmen i samband med att ha läst boken.
Något annat har jag inte planerat för den här veckan förutom att besöka Mika i hennes nya lägenhet.

Nu är mitten av februari redan här, när man tänker tidsmässigt så borde inte våren dröja så länge till. Men när man tittar ut & ser all snö så känns det som den kommer vara kvar tills augusti. Det blir inte bättre av att klaga, snön smälter knappast bort då. Men jag vill bara att den ska försvinna, så man ser asfalt & gräs. Jag minns knappt hur det ser ut...Det som dock märks & som är positivt är att dagarna bli längre nu. Tänkte på det igår när kl var 17, det var fortfarande ganska ljust ute. Det är det enda tecknet på att vi är på väg mot ljusare & varmare tider. Men jag försöker vara optimist, det blir snart bättre. Och jag längtar redan efter att planera en helhelg hos Lara i Malmö som förra året i slutet april när det var så varmt att man kunde gå ute i kortärmat & sommarskor. Sitta vid Västra hamnen och bara njuta av det underbara. Jag vet, jag vet att det kommer snart igen :) Snart sitter vi på balkongen & tar en morgonkaffe eller vad man än börjar dagen med. Visst är det härligt att vi är på väg mot dom tiderna? :)



Kommentarer
skrivet av: laki

me miss! snart snart snart!

2010-02-17 @ 21:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0