Filminspelning antingen denna eller nästa vecka

I skolan jobbar vi just nu med rörlig bild, det vill säga filminspelning. Vi får lära oss att filma från olika vinklar så att det ser bra ut. Sen får vi lära oss jobba med ett filmprogram där man kan klippa i filmerna, lägga till effekter osv.

Innan sportlovet spelade vi in en kortfilm på ca 3 minuter där vi själva skulle komma på handlingen. Bli inte alldeles fövånade nu men självklart hade jag huvudrollen & filmen handlade om skor. Jag köpte ett par skor till en fest sen gick jag hem till min kompis för att visa upp dom. På hemvägen springer en tjuv förbi mig i världens fart & tar min påse med skorna. Jag blir helt förtvivlad, bryter ihop & storlipar. I nästa scen ser man mig ligga i sängen, vrida & vända på mig när jag till slut vaknar helt vettskrämd. Jag tittar ner på golvet, ser att mina skor ligger där, tar upp dom, andas ut, kramar om mina skor & somnar om. Det var alltså bara en mardröm jag hade om tjuven som tog mina älskade skor.
Det kan ju diskuteras hur bra skådespelare vi är, men det blev sjukt kul i alla fall. Som i alla filmer & serier så hade vi bloopers med, där vi börjar skratta mitt i scentagningen så att vi måste börja om.
Nu har vi fått i uppgift att hitta på en ny handling, men att den ska vara lite längre denna gången. Vi går in för våra filmer helt och hållet, så vad är bättre än skräck då? Jag vill inte avslöja alldeles för mycket men det kommer vara skrik, blod & mördade människor. Dock kan jag avslöja att jag kommer bli mördad på detta viset ungefär:



Scary shit, ha?

Kommentarer
skrivet av: Kovacevic

jo det är bra! gjort idag då ? :)

2010-02-22 @ 22:17:26
URL: http://ellenemina.blogg.se/
skrivet av: Kovacevic

okej :)

skolan varit med en kompis och bara slöat! :D

2010-02-22 @ 22:22:32
URL: http://ellenemina.blogg.se/
skrivet av: sofije

Hej, superfin blogg, allt bra med dig? kram

2010-02-22 @ 22:46:43
URL: http://inasofije.blogg.se/
skrivet av: Neli

Hihi ja det var väldigt annorlunda :D Men snacka om att han älskade det hihi :D



Jaha, han fyller 23. Då blir det kanske svårare ja haha. Men du hittar väl säkert något fint till honom hihi :D Dem brukar uppskatta allt typ!



KRAM söt

2010-02-22 @ 22:47:31
URL: http://nelilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0