Designer of the day: Dragi Draguljevic




Min bror har sen ungefär 11-års ålder haft en dröm som han brunnit starkt för och det är att designa kläder. Han började med att teckna och första riktiga steget till drömmen tog han när han började hantverksprogrammet på gymnasiet med inriktning mode och kläder. Efter studenten tog han tyvärr en paus i sin dröm men efter några år tog han tag i det igen. Det har gått upp och ner, han har varit osäker och inte trott på sig själv trots att han verkligen har talang inom detta området. Alla kunde se nåt stort i designvärlden när de hörde hans namn, efter att ha sett alla hans grymma skisser.
Nu läser min bror 1 år på Modefabriken i Malmö, och nu idag så känns det som han när som helst kommer göra drömmen till verklighet.
Hans senaste verk är ballongklänningen ni kan se på bilderna. Av cirka 500 ballonger har han lyckats göra en fantastisk färgglad klänning. Igår fotades modellen Cissi i en riktig fotostudio i brorsans klänning och detta är resultatet. Bilderna är dock inte redigerade än, men tycker bilderna blev grymma ändå. På sista bilden har ni designern själv som fixar till modellen :)
Om någon har förtjänat att nå sina drömmar så är det min bror utan tvekan. Har man en talang som denna så ska man göra något stort utav det. Och kom ihåg namnet Dragi Draguljevic för jag är säker på att det en vacker dag kommer bli stort. Kenza skulle vilja bära klänningen på något event, bara det är stort i sig eller vad säger ni?

Besök gärna min brors blogg och se lite mer utav honom: www.dragi.blogg.se

Kommentarer
skrivet av: Cissi

Sjukt snygg klänning! Var stolt över din bror :)

2010-12-04 @ 21:34:37
skrivet av: Jasa

Cessi: Det är jag verkligen... Stoltare syster får man leta efter :)

2010-12-04 @ 21:45:20
URL: http://jasaa.blogg.se/
skrivet av: neli

fan va coolt! jag säger som cissi; var stolt över din bror :)

2010-12-06 @ 15:46:25
URL: http://simplyneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0