Hemma i Sverige igen

Hej läsare och vänner!

Nu är jag hemma i Sverige igen efter 2 veckor i Serbien. Som väntat gick tiden fort, alldeles för fort. Hade gärna stannat en vecka till för att känna att man hann med lite mer än vad man hann. Mest för att få mer tid med Tamara. Och på tal om Tamara, så är det vår 1-årsdag idag :) För exakt ett år sen döpte jag henne, och vi blev kume på riktigt.

Det var skönt att bara vara där, att sitta hemma och ta det lugnt. Att dra in till stan lite och kolla runt. Jag fick med mig hem ett par skor och en långklänning som jag letat efter nu ett bra tag. Jag lyckades hitta en som var som gjord för mig. Den passade perfekt :) Priset var inte illa heller, runt 300 kronor.

När vi var hos mormor och morfar så blev det en hel del bokläsande för min del. Tog äntligen tag i att läsa Aldrig fucka upp, och när man väl kom in i den så var den faktiskt helt okej. Jag är så glad att man träffade mormor, för man vet aldrig när det kan vara sista gången, men det var riktigt jobbigt också. Många gånger visste hon inte vilka vi var, och hela tiden snackade hon om människor som dött för länge sen. Men hon tror att dom lever fortfarande, så man vågar inte säga att det inte är så, istället spelar man med. Men man hade roliga stunder också för ibland kan man inte låta bli att skratta när hon säger något. Det är verkligen synd att det har blivit så här, men mest synd är det om morfar som får leva med det här varje dag och kämpa med henne.
Tänk om man kunde vara ung och frisk för evigt.

Mycket mer än så har jag inte hunnit med. Några kort har jag inte heller tagit förutom på en massa djur.
Åker jag ner nästa år så hoppas jag på att hinna med mer och dokumentera saker och ting med kameran.



Gillar ni klänningen från Tamaras favoritaffär Rocco Barocco? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0