fullspäckad helg full med kärlek

Hej läsare!

Av rubriken att tyda så kan ni nog förstå att min Vlado har varit här i helgen. Det förklarar även min sega uppdatering i bloggen. Men som vanligt så vill jag passa på att spendera så mycket tid som jag bara kan med honom när vi är med varandra, därför får bloggen vila under den tiden. Men nu är jag här igen, ensam & har all tid i världen. Trots att vi inte har gjort så mycket så har vi ändå hunnit med en hel del under våra 2 dagar tillsammans. I fredags kollade vi på en film som fröken Neli www.nelilicious.blogg.se/ bloggade om för inte så länge sen. The stoning of Soraya M. Det visade sig att Vlado hade den på datorn, så jag bad honom ta med den. Jag brukar aldrig gråta när jag kollar på filmer (förutom när det gäller Armageddon), men när vi kollade på denna så var det inte bara att jag snyftade & fällde några tårar. Jag störtlipade & fick svårt att andas för att jag grät så mycket. Det finns inga ord för att beskriva vad jag kände & hur hemskt jag mådde när vi kollade på den. Jag störtlipade & Vlado sa gång på gång "fyy faaan..jävla idiot. Fy faan!" Jag vill inte avslöja för mycket om filmen om det är någon av er som vill se den för jag rekommenderar verkligen att ni gör det. Men för att nämna lite vad den handlar om så kan jag säga att en helt underbar ung kvinna döms till att stenas till döds trots att hon är oskyldig till brottet hon blev dömd till. Den utspelar sig i Iran & den är verklighetsbaserad. Jag har stor respekt för alla religioner, men när jag ser att detta faktiskt fortfarande är vanligt bland muslimer så är jag verkligen tacksam för att jag inte är muslim. Hur kan man göra något så otroligt grymt mot en människa? Kommer aldrig kunna förstå det. Men som sagt, se filmen, den är absolut sevärd!

Nog om hemska saker nu! Vi hann även med ett kort besök till brorsan, fast det var igår dock. Vi skulle hämta en annan film från honom som både jag & Vlado ville se. Percy Jackson, den som nyligen gick på bio. Handlar om Poseidons son. Tror det var Poseidon, någon utav gudarna i alla fall. Inget speciellt med den filmen tyvärr, vi hade högre förväntningar om den. Hur som helst blev det en hel del flum hos brorsan & även några kort tagna. Har även ett filmklipp som är inspelat när vi flummar strax innan vi åkte hem till honom.

Vad har vi mer gjort? Vi hann med ett snabbt besök till Smålänningens marknad eftersom brorsan ville köpa en canvas-tavla. Det är fan inte lätt att som ensam tjej följa med 2 killar som är ganska barnsliga av sig. Dom skulle pilla på allt & slänga upp saker & ting som jag sedan skulle fånga. Och nej, det var inte allt. Helt plötsligt ser jag Vlado & brorsan börja fäktas med svärd mitt i affären & göra massa ljud. Jag som vanligtvis inte brukas skämmas vände mig om & låtsades inte känna dom, haha. Men kul var det :)

Det har varit en helt underbar helg & jag längtar redan tills nästa gång vi ses. Kärlek är det bästa som finns! I love you ♥




Kommentarer
skrivet av: tamara

Nisu vam lose fotke ;)

2010-04-13 @ 08:48:25
URL: http://tamarajanosevic.blogspot.com
skrivet av: Nora

Ja fyfan den såg jag också, det var verkligen så man blev mållös! Jävla efterblivna djur!

2010-04-16 @ 14:16:01
URL: http://www.missrestelica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0