Shululu

Hej kära läsare!
Idag blev det att gå upp redan kl 9.15 för att göra sig iordning & dra ner på möte på arbetsförmedlingen. Totalt meningslöst om ni frågar mig. Men jag gjorde det ändå för att förhoppningsvis kunna få mina pengar snart. Sen så fick jag sms av brorsan om att han skulle sluta 11.30 idag så efter mötet, mötte jag upp honom & drog till Willys för att handla & sen hem till honom en stund.
Nu är jag hemma, helt slut känns det som. La mig rätt sent inatt för jag glömde att jag skulle på detta mötet idag. 

Igår var det Champions League-final. Barca-Manchester United, så jag, Marijana, Ivan, Milan, Milos & deras kompis Eljo skulle dra till Harrys & kolla på finalen. Trevligt tänkte jag & det var det också fram till att Barca gjorde mål både en & två gånger. Jag som är ett stort Man United-fan, kunde ju inte dölja besvikelsen & ögonen fylldes av tårar. Men jag bet ihop & vägrade gråta inne på Harrys. Däremot var jag förbannad & sa ett & annat fult ord. Men aja Manchester United är bäst ändå, så Barca kan skita på sig! Moget, jag vet :) Messi kan också slänga sig i väggen för Vidic är bäst <3

I tisdags hälsade jag & Jasna på vår gamla gymnasieskola för att återuppleva gamla minnen. Vi hittade vår mentor Janne på en gång så han skulle bjuda på kaffe som vi själva skulle fixa. Haha så typiskt Janne :) Vi pratade gamla minnen & skrattade högt åt allt. Vid ett tillfälle frågade han oss om vi var fulla me, men så insåg han bara att vi inte förändrats ett dugg sen skoltiden. Vi var dom flummigaste i klassen så det var svårt att glömma oss. Vi fick oss ett gott skratt också när vi kom in i rummet & såg att det hängde bilder på mig & Jasna på väggen. Bilderna när vi var Luciakandidater sista året på gymnasiet. Sen hade vi ritat djävulska horn i huvudet på mig & en gloria över Jasnas huvud. Vi var så fuuula, men på den tiden tyckte vi självklart att vi var så snygga, haha. Jag har bilden i mobilen men har inte fört över den till datorn, men jag lovar ni ska få se kortet så fort jag har lagt över det.
Man insåg hur mycket man saknar den tiden, & hur kul vi hade. Vi flummade bara runt & störde allt & alla. Hade någon frågat om jag vill vrida tillbaka tiden & gå på gymnasiet igen så hade jag lätt gjort det. Men bara med Janne som vår mentor, han var den bästa någonsin. Demonen som vi kallade honom!
Jag lyckades få en vattenballong på mig också av några elever. Snacka om respektlöst! Men dom trodde säkert att vi ska börja gymnasiet nu till hösten, & ibland är det faktiskt kanske ganska lätt att tro det, haha.

Saknar ni gymnasietiden också eller vill ni bara förtränga den tiden?

Kommentarer
skrivet av: vesna

hvala sötnos..

2009-05-28 @ 20:06:55
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0