Jag ber om ursäkt...

...för den kassa uppdateringen! Jag har verkligen inte ooooorkat ta tag i det, men jag ser ju att det är mina läsare som får lida för det. Och så ska det ju icke vara eller hur?
Förra helgen i Malmö, finns ett ord som passar perfekt för den helgen och det är ordet UNDERBAR! Självklart trodde jag inte att vi skulle ha det tråkigt i Malmö, men det blev ännu bättre än vad vi hade förväntat oss.

Fredagen när det var dags för Brena, blev det inte så stressigt som vi trodde det skulle bli. Vi hann med allt i tid och var på festen runt 22.30. Redan då var det fullt med folk så våra jackor fick vi lämna i bilen. Bortsett från att personalen som jobbade på festen var otrevliga, och bortsett från bråken som uppstod så var det en galet bra fest! Alla var på humör, inte minst sagt Brena. Det var det som förvånade mejj mest oxå, för jag minns henne som en otrevlig bitch. Hon var jätteglad och skämtade med publiken. Låtvalen var perfekta, låt efter låt fick hon oss alla att hoppa av glädje. Så nu har Brena fått min respekt tillbaka och jag skulle mer än gärna vilja se henne igen.
Efter festen var det dags för det vi kallar "fyllekäk", trots att vi alla var nyktra. Mat på Stippes blev det, vilket var väääldigt gott. Juggar äger stället om jag inte minns fel? Vi åt oss mätta, sen åkte vi tillbaka till Laras place, Rosengård! Efter en lyckad kväll, somnade vi rätt snabbt.

På lördagen var det dags att stiga upp kl 10, som faktiskt konstigt nog inte var det minsta jobbigt. Fixade till oss lite och åkte till det nya köpcentren Entré. Någon som varit i Delta City i Belgrad? Samma känsla fick jag när jag gick in på Entré, allt påminde om Delta City. Skön känsla :)
Bata fick sina ryck som vanligt och ville klippa sejj, och visst fick han det. Han fick tid för klippning efter 1 timme bara. Resultatet blev väldigt bra tycker jag, så nu borde han åka till Malmö varje gång han ska klippa sejj. Paula joinade oss oxå efter batas klippning.
Jag mötte upp Marko, som jag faktiskt inte orkar förklara vem han är :) Sen drog vi alla till ett thai-ställe för att äta. GUUUD så gott det var :) Kycklingspett med ris och jordnötssås, ge mejj nu!
Vidare åkte vi till nån hamn, vad var det den hette? Man ser Öresundsbron därifrån iaf, det var sååå fint. Vädret var perfekt och allt kändes så underbart.
Sen var det åter dags att åka hem till Lara. Vi satte oss alla på balkongen och hade en massa att prata om samtidigt som solen stekte oss i ansiktet och på armarna. Till slut blev jag och Lara så trötta att vi var tvungna att sova en stund i soffan. Det gick ju inte så bra eftersom det var omöjligt att koppla bort batas och Paulas kackel om filmer.
Efter vår vilostund var det dags att börja fixa sejj lite smått inför kåren. Jag, Lara oxå Paula skulle ut och festa med resten av Malmös studenter, medans bata skulle träffa sin kompis. Det kom över lite folk hos Lara på kvällen, vi satt återigen på balkongen, lyssnade på lite musik och drack lite vin.
Sen bar det av med taxi till kåren! Det var minst sagt annorlunda jämfört med juggefesterna, men det var kul att se hur studenterna festar oxå. Marko kom förbi kåren en stund oxå, men han vägrade komma in så vi stod ute en stund och sen åkte han hem igen.
Festen var tydligen inte slut efter att kåren hade stängt. Här skulle det efterfestas hos Laras och Paulas kompis Nemanja. Jag ville inte vara sämre än dom andra trots att Lara frågade om jag ville hem och sova istället för att vi återigen skulle gå upp tidigt för att åka hem till Värnamo. Nope, jag skulle oxå följa med på efterfest och så blev det. Vi satt hos Nemanja till 5.30 efter att ha pratat om allt från skola till att Nemanja inte fattar hur vi kan gilla narodna muzika med tanke på att varenda låt låter exakt likadant. Vi kom fort i säng när vi kom hem till Lara, och 4.5 timmar senare var jag uppe redan och pigg som bara den. Lara hade dock svårare för att ta sejj upp, så vi kom inte ifrån så tidigt som vi egentligen hade planerat. Vi packade våra saker, kramades och pussades hejj då med Lara och begav oss hem mot Småland.
Det var synd att helgen tog slut så fort, jag ville stanna kvar där. För varje gång vi är i Malmö, älskar jag stället mer och mer. Och trots att det ibland är svårt att förstå vad skåningarna säger, så känner jag att jag vill att Malmö stad, ska bli MIN stad! Jag är helt säker på att det är där jag vill bo en vacker dag. Vad folk än säger om det stället, så älskar jag det. Så vackert och så underbart! I <3 Malmö



Duger denna uppdateringen kära läsare? :) Sen vill jag bara påpeka att killen på bild nr 2 inte är Marko, utan den turkiska porrstjärnan Özgun som även kallas för ÖZ! Haha nä, jag skojjar bara, han kallas för Ice och är makedon. Sen om ni undrar vilka de blonda tjejerna är så är det våra kusiner Bilja och Jasa. Ja jag och vår kusin har samma namn :)


Kommentarer
skrivet av: tamara

det här kallar jag uppdatering, off to bibblan!

2009-05-04 @ 12:49:30
URL: http://tamarajanosevic.blogspot.com
skrivet av: Ivana Malme

Kul med uppdatering..ville höra vad du tyckte om Brena:P..jag var där med! det var kul..ali lite mycket folk i slutet, kaos vid jackorna i tako..synd att man inte såg dej:$..Kram

2009-05-04 @ 19:49:56
skrivet av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Nu är där en tävling där man kan vinna 3500:- i presentkort i valfri butik.



Bli medlem här och få 25 gratispoäng: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-05-04 @ 20:17:12
URL: http://memie.blogg.se/
skrivet av: helena

2009-05-05 @ 00:09:47
URL: http://zm
skrivet av: Helena

kul att du trvis där....bo01 är riktigt najs :) jag bodde 5 min därfrån. Håller med, Malmö e helt okej- bäst på sommaren :) fast litet (känns som alla känner alla). GBG e skön o sthlm såklart hehe :D hoppas att allt e väl annars=)Kramiiiiis

2009-05-05 @ 00:12:28
URL: http://zmaj.blogg.se/
skrivet av: skåningen ljar

västra hamnen :P bra babe att ni hade kul! det hade jag oxå och det kändes så tomt efter er :(

2009-05-05 @ 16:45:10
URL: http://lakistar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0