U21: Vitryssland-Serbien [0-0]






Klipp från serbiska midsommarfesten: Trubaci-Djurdjevdan [Rekomenderas att ses, goda rysningar på hög nivå]



 Jag vet inte vart jag ska börja med att berätta om denna underbara dagen jag varit med om i fredags. Efter att ett oväder med ösregn, blixtar & åska hade förföljt oss hela vägen från Värnamo fram till Malmö, så möttes vi av ett underbart solsken när vi väl hade hittat till parken där den serbiska midsommarfesten hölls. De gråa molnen försvann, himlen blev blå & solen stekte för fullt. TACK säger jag bara! Vi möttes inte bara av solen, utan av en massa glada röd-blå-vita supportrar med serbiska tröjor, halsdukar, mössor & flaggor, & härlig juggemusik. Obeskrivligt vackert! Vi hittade Tamara snabbt med & kramades lite med henne & blev även presenterade för Oleg. Dans, skratt & glädje var de 3 orden som alla delade med sig av som var på plats. Trubaci, folklor, Marija Serifovic, & Lilleman var bland annat på plats för att roa oss. Alla där med samma mål: Att stötta det serbiska landslaget till vinst! Det blev dock bara oavgjort tråkigt nog, men det förstörde inte stämningen för det. Vi hejade på ändå & höll humöret uppe. Ingen eller inget kunde förstöra denna underbara dag för oss. Jag träffade massor med underbara människor & speciellt vid såna här tillfällen är man grymt stolt över vart man kommer ifrån.
På tisdag är det det avgörande matchen mot Sverige! För att Serbien ska gå vidare till semifinal så måste vi endast vinna, inte ens oavgjort räcker. Det kommer bli svårt, men än sak är säker: Hur det än går så är vi stolta över grabbarna som har gjort allt för att försöka vinna & vi är där tillsammans för att ha kul.

Kommentarer
skrivet av: tamarrrrr

Jag ser att du är nöjd med den översta bilden, känner mig som en duktig fotograf, haha.



Ses imorgon ljepotic!

2009-06-22 @ 22:50:50
URL: http://tamarajanosevic.blogspot.com
skrivet av: bojan

För många serber på ett och samma ställe. Ska du kolla på sverige - serbien?

2009-06-23 @ 01:58:28
skrivet av: Jasa

Tamara: Jag tycker fotot är jättefint så stolt ska du vara, har fått komplimanger för just det fotot :) Ses snart kumo :)



Bojan: Precis så som jag älskar att ha det :) Japp jag ska kolla på serbien-sverige på plats ikväll :)

2009-06-23 @ 06:15:19
URL: http://jasaa.blogg.se/
skrivet av: vesna

höääärliga bilder =)

2009-06-24 @ 21:14:31
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0