Underbar helg!

Hej läsare!
Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Jag har haft fullt upp de senaste dagarna, för att inte tala om helgen.

I fredags var det till att stiga upp tidigt, göra sig fin & hoppa på tåget som skulle ta mig till vackra Helsingborg. Dock hade jag 2 byten innan jag var framme. Ett byte i Alvesta & ett byte i Hässleholm! Tacka vet jag Krösatåget för fint & bekvämt, det blev bara värre & värre sen. Andra tåget var mellanskabbigt & det tredje tåget var skabbigast. Jag hoppade inte på fel tåg mellan bytena & 2.5 timmar senare var jag framme på stationen där min smalis Vlado väntade på mig. Vilken chock jag fick när jag såg hur mycket han hade gått ner på 1 vecka. Hur som, han plockade upp mig sen åkte vi hem till honom. Där blev jag varmt välkommen av hans mamma som tyckte jag var såå vacker :) Konstigt nog var jag inte alls nervös, & skönt är väl det. Lite senare kom hans pappa med, en riktig skojare :) Sist med inte minst kom Vlados syster med sin man & deras tre söta barn! Gabriel-7 år, Rafael-2 år & Natasa-3 månader. Hon är sååå liteen & helt underbar, man ville bara pussa på henne hela tiden. När alla var på plats blev det dags för julmiddag, & maten var sååå god. Laxen var helt gudomlig! Hela dagen bestod av mat kändes det som. Tiden gick verkligen snabbt & det var dags att börja åka hemåt nästan. Jag hade verkligen hur trevligt som helst hos familjen Cekanovic & jag ser framemot att åka dit igen :) Innan jag & Vlado åkte hem till Värnamo, träffade vi hans kompis Milan med. Skön snubbe :)
När vi satte oss i bilen, tog Vlado fram en julklapp till mig vilket jag verkligen inte hade räknat med eftersom jag vet att han inte heller hade råd med julklappar. Men ändå räckte han fram ett fint inslaget paket till mig. När jag öppnade klappen låg alla 3 DVD-boxar utav The Hills. Hur underbar är han inte? Nu kan jag äntligen se alla avsnitt utan att missa något. Tack min älskade!
Vägen till Värnamo gick ganska snabbt, kändes som man var hemma på nolltid. Men tiden går väl fort när man lyssnar på bra musik (Darko Lazic)
När vi kom hem, var bror hos oss en stund. Sen när han gick, gjorde vi det bekvämt för oss i sängen & glodde på TV. Lite senare började Blood in, blood out som är hur lång som helst. 3.30 slutade den & efter det somnade vi.

I lördags hade vi också fullt upp! Gick upp, åt frukost, gjorde oss iordning sen åkte vi till Jönköping med bror. Vi skulle åka till A6 & kolla efter en dator till mig, men vi hittade ingen som passade mig. Det var fullt med folk, att folk ens orkar stå i kö & vänta. Jag ställde mig i en kö & det var bara för att jag var tvungen. Jag behövde nytt smink & det kunde inte vänta, haha. Efter rundan på A6 som ändå tog några timmar, tog vi oss till Branka & Sid. Där bara Sid var hemma med ungarna. Vi hann inte stanna så länge eftersom vi skulle gå på bio & var tvugna att hämta ut biljetterna lite tidigare. Dock hann vi leka lite med Damian & Colin (att barn kan ha så mycket energi), & jag hann vara duktig & mata lilla Donna som jag inte tyckte hade växt så mycket sen sist jag såg henne.
Vi hämtade ut våra biljetter i tid, sen hann vi med en liten minipromenad där vid filmstaden. Om man ens kan kalla det minipromenad, haha. Vi såg Valentina & hennes kompis inne på ett fik så vi gick in till dom för att hälsa & prata lite. Valentina tyckte att jag idag fick henne att låta som en alkis när jag sa att det var första gången jag såg henne vid nyktert tillstånd, haha.
Sååå några meningar om filmerna vi såg med: Första filmen vi kollade på var Old Dogs. Kanske ingen film man vill se igen, men rolig var den. Det är ju så svårt att få mig att skratta :) Andra filmen vi såg, är värd att säga lite mer om. AVATAR! Det skulle egentligen räcka med bara ett ord för att beskriva filmen & det är ordet: MAGISK! Precis som alla andra säger så är den jättebra. Jag blev helt förälskad i alla vackra färger som fanns med i filmen. Det var helt otroligt, jag önskar att det kunde se ut så här på jorden med. Dessa varelser eller vad man ska kalla dom, människor kanske? I alla fall dessa varelser/människor tycker jag också på ett sätt var vackra. Allt med filmen var helt perfekt! Jag är verkligen inte besviken. Så om ni inte har sett den: SE DEN! Och om ni har sett den: SE DEN IGEN! Jag skulle gärna vilja se den i 3D med i alla fall, kan tänka mig att filmen blir ännu vackrare om det nu är möjligt.
Vid 00.00 ganska så exakt var filmen slut, & det var dags att åka hem till Värnamo återigen. Strax innan 01.00 var vi hemma. Jag fick med mig hem ett DS-spel som bror hade köpt till mig- Mortal Combat. Fett bra! Älskade det spelet när jag var mindre, så det var riktigt kul att få spela så där mitt i natten tycker jag. Jag & Vlado la oss inte så jättelångt efter att vi hade kommit hem. Vi var ganska slutkörda båda två, efter två intensiva dagar. Vi är inte vana vid att ha mycket att göra, haha.

Idag så packade plutten ihop sina saker & åkte hem :( Som jag brukar säga så blir det jobbigare & jobbigare för varje gång vi skiljs åt efter en helg med varandra. Men denna gången var det inte lika farligt, för om 4 dagar ses vi igen :) Nyårsafton & 4 månader tillsammans <3

På onsdag kommer hela glada gänget, alla från varsitt håll: Tamara från Eskilstuna, Oleg från Motala (tror jag) & sist men inte minst, Lara från Jönköping. Förberedelserna inför nyår har sakta men säkert börjat. Galet var tiden går snabbt!

Nu har ni fått en rejäl uppdatering, hoppas ni orkat läsa allt :) Valentina, blev inte 35 uppdateringar, men detta var inte heller så illa va? :P

Ta hand om er kära läsare så hörs vi snart igen!

Kommentarer
skrivet av: Valentina

haha tek sad sam videla :D du har hunnit med några inlägg trots allt ;) (sen att du får mig att framstå som en alkoholist är en annan femma, a ja jadna ni ne secam se kad sam zadnji put popila)

2009-12-28 @ 21:48:20
URL: http://valentinaemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0