Serbien 2009: Skor, skor, skor!

Ingen har missat att jag är helt galen i skor va? Nä jag tänkte väl det! Så vad vore en sommar i Serbien utan att jag köper skor? Inte fulländad i alla fall...
2 par skor blev det denna sommaren med, precis som förra. Fler hade jag varken plats med eller råd med, trots att dessa var riktigt billiga. Runt 375 kr/ par.
Jag köpte de blåa först som jag bara av en slump råkade se i skyltfönstret när jag & Tamara gled runt på stan. Dom såg helt underbara ut så jag var tvungen att gå in & fråga hur mycket dom kostade. "3000 dinarer, men vi har bara ett par kvar & dom är i strl 36 bara." Bara?! Det är ju min storlek, så det är inte bara. Jag provade dom & blev som vanligt förälskad i dom som jag blir i alla skor jag köper. Så klart att dom i butiken säger att dom passar mig perfekt bara för att sälja dom, men så bekräftade min kuma att dom faktiskt passade mig jättebra. Problemet var att jag inte hade tillräckligt pengar med mig den dagen så jag kunde inte köpa dem då. Men eftersom dom hörde att jag var från Sverige så visste dom att jag säkert skulle komma in dagen efter & köpa dom så dom la undan skorna åt mig. Så dagen efter gick jag självklart dit med ett leende på läpparna & köpte dom. På köpet fick jag dessutom komplimanger för mina ögon, av tjejerna som jobbar i butiken. Om jag fick en krona för varje gång någon undrar om jag har linser, så hade jag varit en rik liten flicka nu. Anyways, skorna är mina! :)

Dessa skor införskaffade jag innan brorsan & mamma kom ner till jugge. Så när jag & brorsan promenerade runt på stan & fönstershoppade undrade han om inte dom skorna fanns i någon annan färg med. Nepp, det gjorde dom inte sa jag... Och vad tror ni jag upptäcker efter en stund i ett annat skyltfönster? Jo samma skor fast i en annan färg. ROSA! Tror ni inte tjejen som jobbar i den butiken säger exakt samma sak som tjejen i den andra butiken? " Vi har bara ett par kvar, som är i strl 36." Jag fick nästan lite panik då eftersom jag inte hade några pengar kvar. Därför blev jag nästan irriterad att dom BARA har skor i min strl där nere för då MÅSTE jag ju köpa dom :) Självklart hittar jag alltid en lösning för att kunna köpa skor som jag verkligen vill ha. Denna gången blev lösningen mitt VISA-kort, trots att jag sa att jag inte ska ta ut pengar från det nere i Serbien. Det fick bli ett undantag denna gången för dom skorna skulle jag ha. Och så blev det :) Trots att rosa är min favoritfärg typ så måste jag ändå säga att jag tycker dom blåa är finare. Nu har ni fått höra min sko-historia, så hoppas ni är nöjda med första uppdateringen från Serbien-resan.

Vad tycker ni om skorna & i vilken färg är dom finare? :)



Kommentarer
skrivet av: Valentina

vad fina dom va tetka jaso!:)

hahaha, sånt typiskt juggegolv. alla har dom!

2009-08-18 @ 13:52:47
URL: http://valentinaemilia.blogg.se/
skrivet av: Anonym

lungt de :)

Oooh fina skor, älskar dom blåa!

2009-08-18 @ 14:13:26
URL: http://neeva.blogg.se/
skrivet av: Nora

Haha du är en skotok! Men de var superfina och finast var de blåa.

2009-08-18 @ 16:36:30
URL: http://www.arbnorarestelica.blogspot.com
skrivet av: Amandissssh!

haha, dem blå var finare.. om man kollar på bilden men vad vet jag ;D

2009-10-29 @ 20:53:46
URL: http://tatinacerka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0