Ta hand om ansiktet!

Hej mina läsare!
Jag har ju nämt att jag varit lite smått deppig den senaste tiden. Det beror mycke på att jag känner mejj rätt ensam som jag oxå nämde. Men det var en grej jag inte nämde, för jag tyckte det var lite jobbigt att alla ska veta. Men det är inte så farligt egentligen när man tänker efter. Jag fick ungefär 2 månader innan jag åkte på semester, problem med hyn. Jag trodde det skulle gå över rätt snabb av sejj själv, men det gjorde det inte. Det började märkas allt mer å mer å till slut började jag må riktigt dåligt pga det. Jag försökte undvika spegeln, för varje gång jag jag såg mejj själv så började jag gråta. Jag lät inte mamma pussa på mejj för att jag tyckte jag var så äcklig. Ja jag gick omvägar på stan bara för att folket inte skulle se mejj. Jag fick nog utav detta å förstod att det inte skulle gå bort av sejj själv, så jag gick till en hudvårdsalong för att få lite tips å så. Vi kom fram till vilka produkter jag ska använda mejj av både morgon och kväll. Dessutom ska jag gå på ansiktsbehandlingar för då sägs det att man ser resultatet snabbare. Produkterna köpte jag i lördags, dom gick på 1000 kr. Det är inte lite pengar men det är värt det om det funkar. När jag gick till hudvårdssalongen idag för att boka tid för första behandlingen, så tyckte hon att hon redan såg resultat å det var rätt skönt att höra faktiskt. Så på onsdag ska jag gå på min första behandling å hoppas verkligen att det kommer hjälpa.
Produkterna kommer från franska märket PHYTOMER, ifall ni oxå har lust med att testa dom :) Bilderna är i den ordningen man ska använda produkterna.



Produkterna å behandlingarna är inte det enda som krävs för att min hy ska ska må bättre. Jag fick säga hejj då till Max Factor-foundations å Loreal-puder för det sminker täpper till porerna så att huden inte kan andas. Istället blev jag rekomenderad att använda Kanebo Sensais puder, som inte täpper till porerna och låter huden andas. Jag fick ett prov på det å kan säga att jag är SUPERNÖJD med pudret. Det är så täckande å naturligt. Priset på dosan är 175 kr å själva pudret är 350 kr, då man bara köper refill. Min hy är väldigt torr dock om jag bara använder pudret, så jag fick köpa till en make up-base som jag ska smörja in ansiktet med innan jag lägger på pudret. 390 kr för 30 ml kändes lite, men måste man så måste man.
Man kan tänka att det är väldigt mycke pengar som går åt, men det är absolut värt för att man ska må bra. Det är inget kul att gå runt å känna sejj äcklig, å gömma sejj för folket. Första gången någonsin som jag skäms för hur jag ser ut, å det är inte så det ska vara. Skönhet är så mycke mer än utseendet, men vi vill alla se nåt fint när vi ser oss i spegeln. Jag vill byta ut mina tårar mot ett leende :)




Ta hand om er å må bra! Trevlig helg, kära läsare...

Kommentarer
skrivet av: tamara

Tänkte faktiskt på dig idag när jag såg lindex-tröjan du tidigare bloggade om :) Jag vet hur irriterad jag själv kan bli över minsta lilla finne, så jag förstår att det känns jobbigt för dig, även om jag inte kan minnas att jag har lagt märke till det. Man tänker nog på det själv än alla andra I guess, men självkänslan är ju viktig också, så hoppas det går vägen nu när du har pungat ut en hel del cash.

2008-09-19 @ 20:23:02
URL: http://tamarajanosevic.blogspot.com
skrivet av: Jasa

Tamara: Ja var inte tröjan rätt tjusig? :) Jo, jag vet, fler som sagt att dom inte tänkt på det, men som sagt man lägger märke till det själv å då är det ändå katastrof. Jag hoppas oxå detta funkar nu, annars vet jag inte vad jag ska ta mejj till. Miss you Tamar, tänkte det kunde vara bra å veta :)

2008-09-19 @ 20:48:27
URL: http://jasaa.blogg.se/
skrivet av: Sneki

de är faktiskt riktigt jobbigt med finnar då och då ... jag lärde mig också att välja rätt smink som inte alls irriterar hunden .. sa faktiskt också hejdå till loreal och dom där "vanliga" märken ... själv har jag gått till Id-make up som är helt suveränt .. kostar också en hel del men om man själv mår bra av de så kvittar de hur mycket de kostar :) hoppas de löser sig för dig vännen :) inte ska glada du behöva må dåligt för något sånt (K)

2008-09-19 @ 23:01:06
skrivet av: Jasa

Sneki: Det suuuger jaaa! Men som sagt vi får se hur det går med detta nu. Känns som man hamnat i puberteten på nytt, haha. Bara att jag inte hade de problemen då som jag har nu. Ebigaaa, nije lako. Den glada Jasa blir nog glad igen snart ska du see. Puss på dejj snäckan min

2008-09-19 @ 23:10:11
URL: http://jasaa.blogg.se/
skrivet av: Anonym

Jag tycker Jasa E Jätte Vacker! inte ens lite äcklig e du :P Men saken är la att man sj tycker man e fin :) Hoppas du mår bättre snart med hjälp av produkterna! (K)

2008-09-20 @ 03:16:30
skrivet av: GrK

Jag skrev Inlägget Ovan Who!

2008-09-20 @ 03:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0