Min helg i Malmö!

Hej kära läsare!

Med en kopp choklad-te jämte mejj kommer jag här med lite uppdatering om helgens händelser! Som planerat bar det av till Malmö-stad för att hälsa på Lara. Kl 22.00 var vi framme vid slutdestinationen där vi skulle möta upp Lara å hennes kompis Paula, samt Paulas kompis Ilona! Helt utan problem hittade vi dit vi skulle. Vi hade kramkalas med Lara som vanligt å sen promenerade vi bort till Lilla Torg där vi satte oss på en uteservering å drack lite gott. En "karoff" vitt vin blev det för min å Laras del. Hur svårt kan det vara att säga karaff Laki? :) Kvällen var helt underbar, vi blev helt förvånade när vi steg ur bilen 240 km senare å insåg hur varmt det var. Kändes som en riktig sommarkväll trots att det blev lite kyligt när man bara satt still. Men tacka vet jag filtarna som man fick låna. Det blev en massa prat å skratt, samtidigt som brorsan å jag lärde känna Paula å Ilona. Paula hade man ju fått höra väldgt mycke om genom Lara, så det var kul att se henne face to face :) Superhärliga tjejer med minst lika omogen humor som oss :) Så klart passar sånt umgänge oss perfekt!

Efter vår trevliga pratstund ute på Lilla Torg, åkte vi hem till Laras studentlägenhet på Rosengård. Så många fördomar man fått höra om det stället, så var jag lite rädd att stiga ur bilen nästan. Men jag insåg snabbt att allt det var skitsnack, det är inte alls så illa som alla snackar om. Tjejerna följde oxå med upp till Lara å där fortsatte vi att snacka på å skratta så iaf halva Rosengård hörde oss. Vissa tycker säkert att sånt är pinsamt, men hallå jag är tjejen som dör av skratt åt mina egna skämt. "Du tittar bra ut Paulj!" Man måste vara där för att fatta!
Kl 01.00, då folk normalt på en fredagkväll festar eller har en filmkväll med sina vänner, så drog vi fram hårfärgen för att färga över min blonda sida. Offret att färga över det blev ingen mindre än Illona, men det gick snabbt å smärtfritt trots att hon varnade mejj för att vara lite hårdhänt. Håret blev iaf färgat, ursköljt, fönat å till å me plattat lagom tills man skulle lägga sejj runt 3-tiden. Mer orkade vi inte eftersom vi hade bestämt att vi skulle stiga upp tidigt morgonen efter för att gå på sightseeing i Malmö. Det var iaf det brorsan å jag ville, dom andra hade inget att säga till om :)
 
Massor med promenad å bara några kronor fattigare blev man. Hade dock hoppats på att hitta skorna jag ville köpa, å visst gjorde jag det. Men som vissa av er vet, så har jag minimala fötter å behöver strl 35. Inte så vanligt med så liten strl så då får dom inte in så många par i den storleken. Rättare sagt bara ETT par i min storlek. Sorgligt men hoppet är kvar då det går att ringa å beställa skorna å få dom hemskickade. Ska ringa till Bianco i Borås å se om dom har skorna där, annars blev hemleverering det som gäller för min del för skorna SKA jag ha! Nog talat om skorna, för det var inte det enda vår dag gick ut på. Det blev åter igen en massa skratt, å en hel del irritation på skåningarna eftersom vissa av dom inte kan föra sejj väl. Men i det stora hela så hade vi skojj. Vi kom hem från stan senare än vi trodde, så det var bara till att börja göra sejj i ordning till festen så fort man kom hem. Pyssel, pyssel, pyssel å vips så var man festfixad å redo för den GUDOMLIGA maten som Paula å Illona hade fixat. Potatisgratäng med fläskkarré å pepparsås, mättade vi våra hungriga magar med. Tack så mycket tjejer, jag skulle kunna gifta mejj med er :)

Något senare än planerat, satte vi oss i bilen å började köra mot Åstorp. Mycket lätt att hitta men ack så illa det blir när man tar fler avfart å måste åka in till Helsingborg för att vända. Det gick snabbt ändå, så det var inte så farligt. MEN lite mer irriterad blev man då man missade en till avfart å körde mot Göteborg istället för Stockholm. Nejj partyhumöret hade vi glömt på Rosengård verkade det som. Kl 23.00 åkte vi från Malmö å kl 00.30 var vi framme vid Checkpoint i Åstorp. Måste tacka Ivan för utan honom hade vi nog vart där kl 01.30 för att sen åka hem igen kl 02.00 då festen slutade. Oh well, vi kom dit, vi försökte ha roligt å visst hade vi det stundvis. Jag träffade en massa som jag kände, som jag inte sett på länge, så jag kan inte klaga allt för mycket.
MEN dom som gjorde min kväll å som blev kvällens höjdpunkt, var mina bloggfans! På väg från dansgolvet, till baren blev jag stoppad av en tjej som undrade om det är jag som är Jasa. Lite så där förvånad svarade jag ja å försökte komma på om jag känner henne på nåt sätt kanske. Med ett stort leende säger tjejen att hon brukar läsa min blogg å att hon tycker det är jättekul att läsa den. Så nu hoppas jag att du kommenterar i fortsättningen å lämnar spår efter dejj. Stort HEJJ till dejj :)
Jag var självklart tvungen att skynda mejj bort till dom andra för att skryta om det som precis hände. Kände mejj nästan lite som en blogg-kändis ungefär. Dom andra verkade tycka det var lika roligt, men tyvärr är ni inte lika coola sam jag :P
Sen mina kära läsare, så visade det sejj att jag har ett till bloggfan. En trevlig blond tjej från Malmö har jag för mejj. Hon undrade oxå om jag hade en blogg, jag kunde inte göra annat än börja skratta å berätta om tjejen som hade stoppat mejj en halvtimme före. Då sa jag till denna tjejen med att kommentera efter att hon sagt hur fast hon är för bloggen. Så ett stort HEJJ till dejj med tjejen! :)
Blev riktigt positivt överraskad av dessa 2 tjejer som kände igen mejj. Trodde bara mina vänner sitter å läser min blogg. Här sitter jag i en liten håla vid namn Värnamo, nånstans i Småland, å bloggar om mitt så inte jätteroliga liv å tycker att min blogg är rätt tråkig. Så får man plötsligt reda på att folk runt om i Sverige verkligen läser det man skriver å faktiskt tycker det är intressant att läsa. Det är rätt häftigt när man tänker efter. Å det är ni mina kära läsare som gör att jag blir ännu mer inspirerad till att blogga ännu mer, å försöka bli ännu bättre på att formulera mejj å uttrycka mejj. Det är inte alltid världens lättaste, men man gör så gott man kan.
Detta gjorde mejj jätteglad, å jag hoppas att ni fortsätter att läsa min blogg.

Jag kom av mejj lite nu, men jag har inte heller så mycket mer att berätta om helgen egentligen. Vi kom hem strax innan 03.00 å runt 03.30 var vi i säng. För vi skulle även idag gå upp lite tidigare för att hinna med en sväng till Mobilia å sen åka hem till Värnamo. Vi avslutade med en fika, å sen skiljes vi åt. Jag å bata i Volvon, Lara, Paula å Ilona hem till Rosengård. Tack för dessa 2 dagar tjejer, jag hade skojj mer er å ni tittar bra ut. Hoppas vi ses snart igen!
Kärlek till er alla <3

                 

Kommentarer
skrivet av: ljar o paulj

VET NI! KLACKNING 50KR!!!! det var kul! undergraound marknaden haha. tack för att ni kom, måste göra om det - jag kommer ju vara kvar här i 3 år till typ... jao vaod skao jao säg? :P



volim te slatka mala

2008-09-08 @ 00:32:30
URL: http://lakistar.blogg.se/
skrivet av: En trevlig blond tjej från Malmö

Hejsan!

Kul att du nämnde mej i din blogg:P hehe Hoppas att du hade d kul i lördags o att de 2killarna jag mötte dej med inte var alltför jobbiga:)

/ Ivana

2008-09-08 @ 14:03:16
skrivet av: Jasa till Ivana

Hejsan! Japp du å den andra tjejen var absolut värda att nämnas i bloggen :) Vi kom väldigt sent så man hann inte med mycke, men det var rätt okejj. Hur hade du det på festen då? HEhe nejj då, Sasa å Ace är alltid snälla mot mejj så det var ingen fara :) kram

2008-09-08 @ 14:19:25
URL: http://jasaa.blogg.se/
skrivet av: Sneki

jag med lleeekkkaa nästa gåånngg

2008-09-09 @ 00:11:25
skrivet av: Ivana

Hehe japp Ace är en rolig påg:)



Njaa kan väl inte påstå att festen var nån direkt höjdare:( Den varade ju bara till 2, sen så var det tråkigt att inte höra så många sommarhits:P Men men kul med lite juggefest iaf:)



Förresten..döfina skor:) Kram

2008-09-09 @ 12:17:49
skrivet av: Jasa till Ivana

Det kommer fler fester som är bättre ska du se. Du kommer väl på Omladinski sen i november? Haha helt ärligt så har jag inte gillar Sasa Matics senaste album. Bara en låt :) Taaack så mycke, imon får jag förhoppningsvis hem skorna på posten längtar Kram

2008-09-09 @ 16:11:16
URL: http://jasaa.blogg.se/
skrivet av: Nora

Hejsan Jasa :D Det var jag som stoppade dig på väg från dansgolvet till baren. Jag kände igen dig direkt och kände att jag bara var tvungen och hälsa på dig efter all underbar läsning du bidragit till. Din blogg är verkligen jättebra. Det var jättekul att träffa dig och va kul att du nämnde mig här :) Jag hoppas du hade det trevligt på festen.

2008-09-09 @ 16:32:55
skrivet av: Jasa till Nora

Hej kära Nora! :)Vad kul att du hör av dejj nu efteråt med. Glad jag blir att du gillar det du läser. Hoppas du inte blir besviken i fortsättningen. Som jag sa till den andra tjejen, Ivana. Ni är värda att nämnas i bloggen. Du bloggar inte själv kanske? Kram

2008-09-09 @ 16:52:17
URL: http://jasaa.blogg.se/
skrivet av: Ivana

Hehe nej jag är inte heller S.Matics största fan:) Tänkte först att du menade Omladinska zurka, vilken är den 26 sept, men antar att du syftade på Omladinski festival kanske:P Har, tyvärr, missat den hittills, ali kad je u novembru i gde? :)

Kram

2008-09-09 @ 20:01:38
skrivet av: Jasa

Ivana: Hehe ja jag syftar på Omladinski festival som hålls en gång om året. Som det ser ut nu så är datumet satt på 15 november, å det hålls i Jönköping i år. Varmt välkommen är du :)

2008-09-09 @ 20:25:11
URL: http://jasaa.blogg.se/
skrivet av: Nora

Nej, jag lär nog absolut inte bli besviken. Du har gjort ett jättebra jobb tills nu. Jag gjorde det ett tag men sen blev det mindre och mindre och jag tog slutligen bort den. Kram.

2008-09-10 @ 23:47:50
skrivet av: Ivana

Omladinski festival låter superkul, tror jag var på den iofsg när jag va liten o dansade folkdans:P Men Jönköping känns kankse lite långt..får se, om folket vill på roadtrip så hänger jag med - absolut:D

Kram

2008-09-11 @ 11:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0