Sista helgen i oktober!

Lördagen blev riktigt lyckad, trots att den började riktigt illa. Trodde min sista stund var kommen. Jag å Magan hördes när jag hade vaknat, å bestämt att hon, Jocke å Hugo skulle dra direkt till brorsan å att vi skulle ses där. Snabbt gjorde jag mejj iordning å var beredd att gå hemifrån. Jag var inne på toan, böjde mej ner å plötsligt högg det till från magen, bak till ryggen. Jag kunde inte räta upp mejj, varje andetag var som ett hugg i ryggen. Lyckades på nåt sätt låsa upp toan å ropade på mamma så hon skulle hjälpa mejj. Det var inte lätt, men på nåt sätt lyckades vi ta oss till sängen så jag fick lägga mejj. Jag kände att jag var tvungen att vända på mejj för det gjorde så jäkla ont, men det gick inte, kände mejj helt förlamad. Efter 20 min försökte jag på nåt sätt vända mejj på magen för det kändes mycke bättre så. Efter en timme ungefär lyckades smärtan släppa lite å jag kunde resa mejj ur sängen. Kändes mycke bättre när jag gick än när jag låg ner. Jag fick på mejj stövlarna å jackan å drog mejj bort till brorsan. Då hade Magan, Jocke å Hugo redan kommit...

Vi fick på oss ytterkläderna å promenerade ner till stan. Vi gick en liten runda när vi rätt fort bestämde oss för kinabuffé, för vi alla var rejält hungriga. Riktigt trevligt var det bortsett från äckelsnacket vi hade vid några tillfällen. Efter maten fortsatte vi rundan på stan. Jag å Magan var på jakt efter mössor. Å visst hittade vi dom... På barnavdelningen inne på HM. Jag köpte rosa å Magan köpte en vit. Måste bara påpeka att Hugo har en likadan i grå färg fast utan en boll upptill. Hur tuffa är vi inte liksom?
Efter det drog vi till nån affär till, sen bestämde vi oss för att gå hem. Magan, Jocke å Hugo satte sejj i bilen and of they went to Gislaved. Underbart att se Hugo, den finaste varelsen som existerar. Hans underbara leende är svårt att beskriva, men vilken lycka man känner när man ser det barnet. Precis som brorsan sa att det känns som han är hans morbror, så känner jag mejj som jag vore Hugos moster. Men lite så kan det få vara :)

Jag följde med upp till brorsan, men han somnade i soffan snabbt efter att vi kom upp, så jag kände att jag likagärna kunde gå hem. And I did...

Jag hade verkligen inga planer för denna helgen förutom att träffa Magan. Nåt annat hade jag inte råd med... Ändå ändrades planerna vid 18.30 då brorsan frågade om jag ville hänga med på bio  med honom, Marthina å Josefine. Brorsan fick stå för pengarna till bion, för jag var verkligen sugen på att göra nåt. Riktig lyckad kväll det med, det blir bäst när det blir spontant. Vid 20.00 var vi framme i jkpg, så vi tog en fika inne på Georges som är precis jämte bion. En del kända ansikten lyckades man se den lilla stunden man satt där, haha.
Strax efter kl 21 började filmen. Stepbrothers som jag aldrig förr hade hört talas om. Filmen var inte bra men det var riktigt rolig. Jag skrattade mejj igenom hela filmen, även då alla andra i biosalongen var tysta. Bara jag som hördes med mitt speciella, något fula skratt. Men om det kom från hjärtat :)

Jag hade verkligen skojj, å det är precis sånt jag behöver! Fler lyckade helger tack! :)

        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0