En helg i Örebro hos Tamara!

Hejj kära läsare!

Som ni visste så skulle helgen tillbringas i Örebro. Å det gjorde den... Jag hade tur som slutade tidigt i fredags, för jag behövde den tiden emellan för att fixa mejj å packa ner sånt jag skulle ha med mejj. Haha som jag skulle resa iväg i flera veckor,

Packat å klart, brorsan å jag satte oss i bilen å begav oss mot Örebro. Stämningen var inte den bästa till att börja me, men som tur var släppte det redan en stund efteråt. Men seriöst asså, vägen till Örebro är nog den tråkigaste vägen som existerar. Man kom aldrig fram kändes det som.

Efter lite mer än 3 timmar  var vi framma i Örebro, å Tamara mötte upp oss utanför studentlägenheterna. Vårt samtal inledde jag me: Tamar, jag har likadan mössa som du. Å Tamaras svar på det var: Jag har likadan klämma som du. Måste bara tillägga att både mössorna å klämmorna är köpta på barnavdelningen.
Jag å Tamara har upptäckt otroligt många likheter hos varandra. Kanske är vi systrar utan att veta om det.

Vi tog oss upp till Tamaras lilla rum, som var mer en mysigt. Väldigt hemtrevligt skulle jag vilja kalla det, trots att det bara är ett litet rum. Det gemensamma studentköket ska jag inte ens tala om. Ni som läst brorsans blogg vet redan. Ni som inte gjort det, lika bra att ni inte vet :)
Fredagen var lugn eftersom vi kom fram rätt sent. Så vi tillbringade kvällen me lite Nintendo DS, å en massa snack. Vi har ju inte träffats sen augusti. Å som vanligt så har vi en massa att snacka om.
Fredagskvällen avslutade vi me skrattattacker. Å vad jag älskar att skratta så mycke så jag får ont i magen. Jag å brorsan fick för oss att det skulle bli sååå roligt att dra undan sängen så Tamara ramlar ner när hon ligger intill väggen som jag nästintill skulle äta upp henne eller nåt. Men hon påpekade ju själv att jag inte luktade illa eller något sånt, utan att det faktiskt är så hon sover.

Lördagsmorgonen började tidigt, kl 9 blir man väckt till Tamaras fis-signal. Precis en sådan väckning alla önskar sejj :) Jag hoppade in i duschen, sen gjorde man sejj iordning å drog till stan. Vi började me att besöka Örebros slott, som var väldigt stort å fint. Kort var man ju oxå tvungen att ta, inte så att man ser slott varje dag. Å en prinsessa som jag hör ju hemma på ett slott :D Sen drog vi oss vidare till affärerna, å det kliade rejält i fingrarna varje gång jag hittade ett par fina skor. På HM hittade jag ett par vanliga men superfina pumps som jag faktiskt tänkte köpa. Men sen insåg jag att jag verkligen måste spara pengarna, så jag fick hitta en jäkla anledning till att inte köpa dom. Det kändes inte bra, haha. Dom kanske väntar på mejj till nästa gång :)
Blev en lång runda på stan, som vi avslutade me en fika på ett fik som lustigt nog heter Bara Vara. Men mysigt var det där må jag säga :)
Vi tog oss hem riktigt trötta, å jag trodde faktiskt jag skulle somna till. Men nejj det hade inte Tamara å jag tid me. För här skulle det sminkas ännu mer, å sen skulle vi leka sångerskor. Grand-dvd satte vi igång, varsin deo-flaska som microfon å sen var det till att sjunga å härma jugge-sångerskornas gräsliga dancemooves. Men OM vi hade kul :) Krävs då inte mycke för oss att ha roligt.
Brorsan somnade däremot till en stund, hur han lyckades jämte oss två, vet jag inte.

Sen var det bio som blev bestämt för vår del, för ingen av oss var vidare festsugen. Tamaras kompis Carin följde oxå me oss. Hon verkade ju inte tycka att vi var helt störda, men sen vet vi ju inte vad hon sa till Tamara när vi åkt hem, haha. Trevlig var hon iaf :) Vi såg världens sämsta film...Fast vi säger att den är världens bästa för att lura folk å se den. Slösade vi pengar i onödan så borde alla göra den. En film me Brad Pitt å George Clooney! Jag vet inte ens vad den handlar om, för den var så kass. Enda som var bra be filmen var att dom nämde Beograd.
Som ett gott avslut till dejj kassa filmen, lyckades jag snubbla i trappan å flyga rakt på brorsan så han hällde ut all sin popcorn på golvet.  Det var ju mörkt... :(
Sedan åkte vi hem igen, brorsan å Tamara hade tydligen mycke att snacka om. Å Jag? Haha ja jag orkade inte lyssna på dom så jag somnade rätt fort (a)

Nu tror jag att det får räcka, annars kan jag faktiskt fortsätta hur länge som helst. Ha det fint!


Kommentarer
skrivet av: tamarr

Jag har fortfarande inte kommit över att ni har åkt hem, älskar ju att BARA VARA med er. Men snart ses vi igen!

2008-11-12 @ 11:39:08
URL: http://tamarajanosevic.blogspot.com
skrivet av: Anonym

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=145076

2008-11-12 @ 19:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0