Inte min vecka!

Hela denna veckan har gått fel för mejj. Känner att jag varit tjurig flera dagar nu. Och har det varit någon dag då jag känt mejj okejj, så var det ju så klart något eller någon som förstört min dag.

I förrgår fick vi reda på att Ceca-konserten blivit inställd. Kul... *NOT*. Här har man gått & sett framemot det så länge, sen skiter det sejj totalt. Vi funderade på att dra till Malmö ändå å hälsa på Lara, men sen dök problem nr 2 upp. Igår upptäckte jag att mitt högra öga är rött. Tänkte att ögonen behövde vila lite från linserna så jag tog ut dom över natten. När jag vaknade kände jag hur ont det gjorde i ögat, så jag gick upp & kollade mejj i spegeln & såg att ögat var ännu rödare. Vred om persienerna för att få in lite ljus i rummet: BIG MISSTAKE! Kändes som att nån stack in en kniv i ögat på mejj. Det gjorde asså ännu mer ont i solljuset. Snacka om att vara ljusskygg! Fick panik, tänk så skulle jag bli blind? Jag bestämde mejj för att dra till jobbet ändå å sen ringa till läkaren därifrån å boka en tid. Å med tanke på att jag knappt såg nåt så var det ingen smart idé att ta cykeln till jobbet. Så det fick bli en promenad istället. Ringde upp Kriss så han kunde hålla mejj sällskap så länge. Strax innan jag var framme på jobbet, så kom jag runt hörnet & skulle gå över övergångsstället, så slog solen till jättestarkt i ögonen på mejj, jag blundade till & gick rakt in i en hög buske. Började skratta jättemycke å frågade Kriss om han kunde gissa vad jag precis hade gjort men så var han knäpptyst i telen. Ja då insåg jag att batteriet hade dött. Kl 7.30 på morgonen. HELA dagen utan mobilen, det var inte lätt ska jag säga er. Iaf, det jag vill komma fram till är att jag har varit blind hela dagen på jobbet. Fick tid redan kl 9.30 imorse, hos läkaren. Besöket gick snabbt å jag fick ögondroppar mot pollen (förmodligen är det den skiten jag åkt på). I en vecka ska jag använda dessa ögondroppar. Så problem nr 3: Jag får inte använda linser under tiden jag använder dropparna. Hur kul är det att åka till Malmö då å inte se något? Nä inget vidare kul! Så idag tog både jag å mamma tag i saken å åkte till optikern å beställde glasögon till både mejj å henne. 2 par var blev det till å med. Snart kommer mina Tommy Hilfiger-glasisar :D
Det var allt för mejj...

                                                                       Kram från en blind Jasa

Kommentarer
skrivet av: Anonym

Synd att det blev som det blev(

2008-05-29 @ 19:48:30
skrivet av: magz

tja stackaree.. hur är de mig dig denna vackra dag dåå .. äe ni hemma i byn eller åkte ni.. ska vi åka te high happaral nån dag pang pang..=) puss på ögat..

2008-06-01 @ 09:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0