Första semifinalen i ESC!

Inledning med trubaci (blåsinstrument) & serbisk folkdans! Helt jäkla otroligt, vilken känsla. Det är verkligen nere i Serbien & FY FAN vad vi gör det bra! Scenen har aldrig varit snyggare i ESC än vad den är nu. "Men scenen är lite liten", ska ju som vanligt någon klaga. Men vi såg att artisterna klarade sejj fint med storleken på scenen, så vaffö ska den behöva vara större? Avundsjuka kanske? :P Oh well, jag tycker det var PERFEKT iaf. Färgerna, idéen med Sava & Donau som möts, ja allt. Well done Serbia!

Jag å brorsan var som små barn på julafton. Störst vad nog lyckan för mejj när Novak Djokovic dök upp på scenen i Beogradska Arena. Vilket jubel från folket. Han slängde en jättetennisboll till publiken å röstningen började.

I pausen efter röstningen var det Slobodan Trkulja & Balkanapolis som sjöng å spelade. Lite så där kyrkmusik typ & jag bara älskade det självklart. Slobodan tävlade med den låten i Beovizija förra året & var oxå en utav mina favoriter då.

Röstningen var avgjord, & av dom länderna som jag gillade gick Grekland, Armenien å Bosnien vidare. Roligt var det att Irland inte gick vidare trots att många  trodde dom kunde vinna hela tjottaballongen som dom säger. Dustin the turkey! Haha, hade varit sorgligt om dom hade vunnit.

Nu återstår det att se vilka som går vidare imonkväll, sen är det på lördag som den stora finalen är. Då är det dags för vår vackra Jelena att göra sin grej & göra oss serber stolta. För det vet jag att hon kommer göra. Vi räknar starkt med 12 poäng från Grekland, som dom lovat oss. Filakia på er :)

Som avslutning måste jag säga att programledarna, Zeljko Joksimovic & Jovana Jankovic var väldigt vackra. Hon heter JOVANA & inte DJOVANA foo fock sake :D

Bilder kommer när allt är över...

Puss & kram från Schlagerdrottningen själv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0