Detta har jag gjort dom senaste dagarna

Lördag: Upp tidigt, på med sommarkläderna å sminket å iväg till Ullared med mamma å brorsan. Köpte massa småsaker så som ansiktsmasker, hårnålar, hårsnoddar osv. Lite smink, å wokpanna haha. Ett par skor blev det oxå. Haha förvånade? Dock inte inne på Gekås utan i en skoaffär. Över 1800 kr gick åt men ändå på inget typ. Vädret var underbart å man kunde inte vara nåt annat än glad. Speciellt inte när mamma ibland kom med vissa klockrena kommentarer. När vi hade kommit hem till Värnamo tog vi med oss Marko ut på baksidan så han kunde få leka av sejj lite ute i gräset. Först var han lite rädd eftersom han inte är van vid att vara ute men sen så hade han det nog rätt skojj. Lite musik i mobilen å min kamera roade mejj å brorsan medans Marko sniffade runt i gräset.

Söndag: Bror å jag bestämde oss för att dra till Jkpg kl 12 av den anledningen att jag ville sova ut, men gissa när jag vaknar? Just det, kl 8. Jag vägrade gå upp då, så jag låg kvar i sängen till kl 9.15 då jag inte orkade ligga kvar mer å bara glo i taket. Så jag tog mejj upp å fixade mejj å sen bara satt å glodde för att brorsan för första gången inte var klar förens vi skulle åka då vi sagt. Annars brukar han alltid vara klar mycke tidigare å jag är den som tar tid på mejj. Vi kom iaf iväg den tiden vi hade bestämt först. Återigen var det underbart väder. Om inte till å me varmare än på lördan. Svart linne å gula shorts blev det för min del, men när vi kom till A6 så bestämde sejj Jasa för att hon inte ville ha dom kläderna å köpte en helt ny outfit. Så typiskt mejj, haha. Ett lite längre linne i beige färg med svarta prickar å ett par jeansshorts blev det. Haha in på toan med svart linne å gula shorts-ut med prickigt beiget linne å jeansshorts. Om nån hade lagt märke till mejj då, måste dom ha undrat vad jag höll på med. Efter A6 blev det fika på Georges (Djordjes) för min å brorsans del. Världens godaste vaniljyoghurt med färsta jordgubbar å blåbär fikade vi. Blev en snabbfika som vanligt när vi är själva. Sen drog vi till Vätterstranden för att träffa Ema å hennes kompis, men dom tog sån evig tid på sejj för att ta sejj dit. Så under tiden vi väntade på dom, solade vi. Smart som jag är så kom jag på den otroliga idén att ta med oss en filt så man kunde sitta i gräset :D Vätterstranden var full med juggar :D När tjejerna väl dök upp satt vi med dom i ungefär en timme, kanske något mer innan jag å bror var tvugna att bege oss hemåt. Men innan vi åkte hem var jag tvungen att fälla en otroligt dum kommentar där man kan undra om det under det bruna håret döljer sejj en dum blondin. En väldigt solbränd kille med magrutor närmar sejj oss med en solstol i handen då brorsan kommenterar hur mycke färg han fått. Så säger Ema: Vem, han med brädan? Å dum som jag är så svarar jag: Det är ingen bräda, det är en solstol! Haha tänkte att hon trodde det avr en skateboard han höll i för när jag kastade blicken snabbt först så trodde jag att det var en skateboard han höll i som man oxå kan kalla bräda. Japp jag vågar stå för att jag är otroligt dum ibland, men jag fick dom att skratta iaf å även mejj själv :D Helgen var över å det var åter dags för en vecka fullsatt med jobb.

Tisdag: Jag å Mika bestämde oss för att ta en fika å prata ut, å det var precis det vi behövde. Kändes bra å jag hoppas verkligen vi kommer hålla oss till det vi sagt. Det vi pratade om, behöver ni inte veta vad det var :) Fikade för övrigt nån ickegod filmjölk med müsli å några icke så färska bär. Snacka om att det var kass kopia av Georgs fräscha yoghurt. Jag å Mika satt där rätt länge å snackade för att sedan bege oss hemåt.

Onsdag (igår): Äntligen är Gustavo tillbaka från Chile. Vi bestämde för att träffas vid Hm kl 18 å så blev det, nästan. Han var lite sen å jag började misstänka att han bara drev med mejj att han kommit tillbaka till Sverige. Snacka om att han hade varit OND å djävulen själv om han skojjade så. Men som tur var gjorde han inte det. 10 minuter senare dök han upp å jag gav honom en lång å hård kram. Fy faaan vad jag har saknat det. Först kändes det lite konstigt, man visste inte vad man skulle prata om efter så lång tid. Men det dröjde inte länge innan det blev som vanligt igen. Vi skrattade å drev precis som back in the days. Vi drog till Åbroparken, precis som den kvällen vi skiljdes åt. Satt där en stund å sen drog vi till Hemköp för jag var hungrig å ville köpa nåt att knapra på. Väl inne på Hemköp fick vi spel, å hade roligare än aldrig förr. Vi hade för vana att driva med vissa som inte kunde säga Y utan sa U istället. Så vi krydd å sås-hyllan (HULLAN haha) fanns det massa ord med bokstaven Y. Så vi gapskrattde åt varje ord vi gjorde om, så som Curry som blev CURRU. Just nu kan jag inte komma på fler ord men det var många. Å varje gång vi skulle säga FYRA sa vi FURA istället. Aa det är mycke internt som ligger bakom dessa skämt, men jävla vad kul vi TUCKTE det var :D Vi stack tillbaka till Åbroparken med mina frallor,dricka å godissnören. Japp då fick JAG för mejj att vi skulle tävla om vem som kunde äta upp ett godissnöre först utan att använda händerna. Gustavo skyllde på att han inte var bra på det å att han mådde dåligt, så han skulle förlora pga det. Så han fick lite försprång med ett liite kortare snöre. Den jäveln höll på att vinna så jag bestämde mejj för att fuska å änvända händerna, Lite iaf..Haha tror ni det hjälpte? Nejj jag förlorade ändå, haha. Jag ville ha revansch å drog fram 2 snören till. Ett till honom å ett till mejj, båda lika långa. Klara, färdiga, GÅÅ! Crap, jag förlorade igen, å jag är en kass förlorare. Men ville inte ge mejj å ville göra ett försök till, haha. Men det gick inte Gustavo med på. Aja, man kan inte vara bäst på allt. Efter tävlingen började vi mobba en stackars anka som kvackade hela tiden. Jag tänkte inte ens på det fören Gustavo fick för sejj att härma den: QUEEK! Haha precis så lät det.. Så varje gång ankan kvackade så började jag skratta så tårarna rann. Är man lättroad så är man, å då kan man fan ha det kul när det är som tråkigast :D Började bli kallt å sent så Gustavo skjutsade hem mejj. Som den gentlemannen han är så räckte det inte med att han lämnade av mejj på parkeringen, utan han körde fram mejj till dörren. Tackade honom för en underbar dag å gav honom en asafet puss på kinden å så sa vi hejj då för denna gången. Vill dessutom gratta min Magdalena som denna dagen fyller 22 år. 14 maj asså! GRATTIS i massor min underbara vän. Å ett stort GRATTIS till min lilla skatt Hugo som fyller 4 månader å får från å med denna dagen börja äta vanlig mosad mat :D

Torsdag (idag):  Vaknade kl 1inatt av att jag kände av att magen började göra ont. Tog mejj en Ibu-metin fort så det skulle gå över. Men tro fan att det inte gjorde det. Nåra sekunder efteråt vred jag å vände mejj på alla sidor av sängen så jäkla ont det gjorde. I 2 timmar plågades jag av magen innan jag lyckades somna. 3,5 timmar hade jag kvar att sova innan det blev dags att gå upp å göra sejj iordning till jobbet. Trodde jag ja, vaknade kl 6 av att ha lika ont igen. Vem klarar av att jobba 7.30-17.00 då? Inte jag iaf.. Så blev till att ringa till jobbet å stanna hemma idag. Någons olycka är någon annans lycka sägs det, å idag var det min olycka å Sebbans lycka. Han messade å frågade om jag hade tid idag så vi kunde äta lunch tillsammans. Förklarade hur det låg till så det fick bli att han kom över å åt sin lunch hemma hos mejj. Haha man kan inte ha en sämre dag eller se mer ofräsch ut än vad jag gjorde å efter en kvart skulle han redan vara här. Så snabbt fick man kleta på sejj lite mascara å lite rouge. Som för övrigt Sebban inte behövde eftersom han har naturligt rosiga kinder, haha. Det är sött Sebban så oroa dejj inte :D I sina fina arbetsbyxor var han framme å värmde sin mat, sen satte vi oss i köket medans han åt. Över en kopp juggekaffe pratade vi ut å han fick höra mitt gnäll om hur jäkla ont i magen jag har, haha. Då skulle han påstå att det är värre å vara kille. På vilket sätt undrade jag. Å svaret blev: Jaa när vi är förkylda. Haha jag var tvungen att skratta då. Ni grabbar tål ingenting. Besöket varade inte länge för han var tvungen att återgå till jobbet, men han piggade upp mejj den stunden han var där. Mycket söt å rolig grabb är det :) Å så satta han sejj i sin elajo-bil å åkte iväg. Kvar var jag som precis efter fick min pollenattack eller vad fan det är, å tårarna började spruta så som ögonen sved. Näsan mår ju inte bättre, men jag kan ju trösta mejj med att det bara är vatten å inte snor :D Charmigt värre :D Nu väntar jag på att Mika ska dyka upp, bad henne svänga förbi apoteket å köpa nåt receptfritt mot pollen med. Nu återstår det att se om det kommer hjälpa mejj något. Frågan är nu om ni kommer orka läsa allt det här, men jag har iaf gjort mitt å skrivit av mejj.



1. Jag gör reklam för en hmm...läskig handske?
2. Mamma å bror njuter av det fina vädret å firar med mjukglass.
3. Å för mejj räcker det att bara njuta av solen på bakgården
4. Bror kan fortfarande hjula trots flera års paus.
5. Marko har gjort sejj hemmastad i gräset.
6. Solning på Vätterstranden. Visst har jag fått färg? haha
7. Bata, Eleine å Ema
8. Ema the grillmaster
9. Jag, Sabina å bror-Jag ser såå glad ut-NOT- :D
10. Fanns ingen bild på mejj å Mika från fika-stunden så fick bli en bild från festen på Roddarnas
11. Å ingen bild på min å Gustavos roliga dag, så fick återigen bli samma bild på Tavo.
12. Grattis Magdalena å Hugo!
13. Gammal bild på Sebban, men ack vilken söting :D Nästa gång tar jag kort på honom i arbetsbyxorna:D

ps. Glömde lägga in en bild på skorna så det kommer nu istället


Kommentarer
skrivet av: Alexandra

jag orkade läsa...:) det var lite längesen du skrev ett långt inlägg..
Och du...Uifierade ord är bäst :D lätt!!

2008-05-15 @ 17:31:14
URL: http://alfi.bloggspace.se
skrivet av: Jasa till Alexandra

Haha jaa frågan är om fler ska orka sejj in på att läsa inlägget, återstår att se :P

2008-05-15 @ 18:03:01
URL: http://jasaa.blogg.se
skrivet av: laki

SNYGG DU ÄR OCH SKORNA!!!! ja här är det fint väder fortfarande hehe. ja vi hoppas på attdet blir det när ni kommer :)
ah jag ser bara ner slagen ut, trött, blå under ögonen.. fattar inte. jag sover faktikst :(
ljuuubim

2008-05-15 @ 19:57:38
URL: http://lakistar.blogg.se
skrivet av: Mika

Hjälpte Pollen Pillrena..? =))

2008-05-15 @ 21:10:03
URL: http://mika85.blogg.se
skrivet av: Sabina

Oufff de va inte liite du skrev:) Men Alltid lika intressant att läsa(Y)

2008-05-15 @ 22:29:56
skrivet av: tamara

Jag erkänner att jag kollade på bilderna först och bara skummade igenom texten! Helt amazing att du orkar...

2008-05-16 @ 00:33:38
URL: http://tamarajanosevic.blogspot.com
skrivet av: Jasa till Mika

Hehe tar nog ett tag innan dom börjar verka. Men idag ahr jag mått rätt bra faktiskt :D

2008-05-16 @ 17:10:00
URL: http://jasaa.blogg.se
skrivet av: Jasa till Sabina

Haha nää jag tar tid på mejj att uppdatera sen när jag väl uppdaterar så blir det mycke att skriva :P

2008-05-16 @ 17:10:44
URL: http://jasaa.blogg.se
skrivet av: Jasa till Tamara

HAha men bilder är alltid roligast ju :D Sen kommer texten :P

2008-05-16 @ 17:11:16
URL: http://jasaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0