Herr Doktor

Imorse vaknade jag strax innan klockan 7 fast det var meningen att klockan skulle ringa 7.30 eftersom jag skulle upp å jobba. Men efter en veckans äcklig halsont så klarade jag inte mer, så jag ringde till jobbet å sa att jag skulle stanna hemma idag. Kl 8 ringde jag till vårdcentralen å bokade en tid för undersökning å som tur var fick jag tid redan kl 10.30 idag. Fick gå till doktorn med dom ENORMA öronen, han som inte brukar hjälpa nån utan bara skickar hem en å säger att man ska ta en alvedon å vila. Anyways, så kikade han lite i min hals å sen skickade mejj till provtagningen. Väl där drog dom fram en enormt lång tops å tryckte ner den i min hals för att skrapa lite på mandlarna. Det gick snabbt men under den tiden hann jag få kväljningar, mysigt värre. Sen fick jag sitta i nåra minuter å vänta på svaret. Tydligen har jag nåt virus i halsen eller nåt så farbrorn med öronen skrev ut pencillin till mejj som jag ska använda i 10 dagar. Jefla hästtabletter det där asså, har använt samma pencillin förr. 800 mg per tablett. Men, men ska man bli frisk så har man inget val. Så kan det vara... Förresten jag har fått en tjänst på förskolan fram till 1 juni. Nästa måndag börjar jag jobba heltid, duktigt värre av mejj. Jag är så glad över den tjänsten, för då kommer jag inte tänka lika mycke på allt det jobbiga jag går igenom nu. Men det är bara en tröst över dagen, vad ska jag göra på kvällen när jag sitter där ensam å tänker tillbaka på allt? Fan kommer man någonsin släppa det där? Man får försöka tänka på det fina man upplevde, jag är så otroligt tacksam för det även fast allt är borta nu. Tiden får helt enkelt utvisa... Protiv sudbine se nemoze!

Mina hästpiller
image318





Kommentarer
skrivet av: tessss

nae jag fick rhinocort aqua nått sånnt.. vet inte om den är bra men nu måste jag sluta röka :(*SnyfT*

2008-03-03 @ 20:37:04
skrivet av: tesss

uh du har oså haft en doktor dag...bläää..stackarn! krya på dig gumman min

2008-03-03 @ 20:38:10
skrivet av: Micke

Läste lite av dina tidigare inlägg och förstår verkligen hur du känner.. Man känner sig ibland som världens mest ensama människan, när man bara sitter för sig själ voch gråter.. Men jag tror det kommer lösa sig och på nått sätt så gör det alltid det, men man behöver nog tro på det för att det verkligen ska hända.. Och en helt annan sak jag käka de enorma pencillinen nyss också, säger bara fan va jobbiga dom va efter ett par dagar.. uscha.. Hoppas du blir bättre snart iaf då, så krya på dig..

2008-03-03 @ 23:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0