Softilation

Tisdag idag å här kommer helgens uppdatering. Har haft både söndagen å måndagen att skriva om helgen, men har helt enkelt inte orkat. Känt mejj lite lat med bloggen den senaste tiden, men ska försöka skärpa mejj.

Som alla vet vid detta laget så blev ju Ceca-konserten inställd. Meningen var att vi skulle åka till Laki ändå, men då ställde ju mitt öga till med en massa. Å trots att mitt öga mådde mycke bättre redan dagen efter, så tyckte jag det var smartare å stanna i småland.
 
Jönköping fick det bli eftersom det var nära. Vaknade upp på lördagsmorgonen å mådde nåt otroligt dåligt, tog tempen å visade sejj att jag hade feber. Men det fick inte stoppa mejj, jag skulle till Vätterstranden å sola ändå :) Japp, jättebra å steka sejj i värmen när man redan har feber :)
 
Fixade iordning mejj, mötte upp bror vid garaget å sen bar det av till födelsestaden. En runda på stan blev det å jag blev 2 klänningar rikare å nästan 800 kr fattigare. Men vad är väl pengar om man inga kläder har? Den som inga kläder har, den får gå med rumpan bar! Så det så!

Efter stan käkade vi oss mätta på Donkan å sen drog vi till stranden. 3 timmar låg vi där å stekte innan vi skulle tillbaka till stan å fika med Bilja & Jasa. Mötte upp Ema å hennes mamma, så åkte dom med oss till stan. Vi bestämde oss för att höras vid senare å träffas igen. Rix FM-festivalen var på kvällen å när jag hörde att BWO skulle uppträda, så var det ett måste att stanna kvar å se dom. Det fick vara min tröst för att Ceca inte kom, men det var en bra tröst iaf :) Väl på Waynes Coffe där vi skulle träffa Bilja & Jasa, träffade vi Zlatan å Jelena med. Satte oss med dom å där var vi kvar. Riktigt trevligt var det faktiskt. Haha Idol-Ola går förbi oss å Zlatan skriker: TJEEEENA OLAAAA! å vinkar ihjäl sejj typ som dom vore bästa kompisar. Roliga var att Ola vinkade å hälsade lika glatt tillbaka, haha.

Rix FM-festivalen var skojj, BWO å Bengtzing var nåt i min smak, däremot störde jag ihjäl mejj på alla fulla fjortisar som skulle puttas å ha sejj. Efter festivalen mötte vi upp Ema å hennes mamma, så drog vi oss till Djordjes för att ta en fika. Hade exakt samma känsla som när man är nere i jugge å drar ut på kvällen å sätter sejj på nåt café. Varmt var det fortfarande trots att det var rätt sent. Klockan närmade sejj 00.00 å jag vet inte vem som gäspade mer, jag eller Ema. Så brorsan å jag bestämde oss för att dra oss hemåt till tråk-Värnamo trots att vi hade så jätteskojj i JKPG-stad.

Var härligt att se så mycke folk ute på gatorna, bortsett från dom fulla fjortisarna så klart. Kul när det händer lite grejer... Har alltid gillat Jkpg, å jag känner bara mer å mer att det är dit jag vill flytta. Nåja, jag har sagt att jag ska ta tag i mitt liv till hösten, men vi får ju se hur det går med det.


Igår var jag ledig! Steg upp vid 10.30..luffade runt i lägenheten lite, sen fixade jag iordning mejj lite snabbt å drog en runda till stan. Brände lite pengar igen, blev en bikini denna gångern, å 2 linnen som man kan ha varje dag. Kom hem å tog det lugnt en stund. Drog på mejj den nya bikinin  åt cevapi å drack vitt vin till frukost kl 15.00 å sen bar det av till Osudden med brur. Var inte lika kul att sola där som på Vätterstranden, så vi tröttnade snabbt. Ett dopp i vattnet blev det iaf, ja ett halvt dopp rättare sagt. Vi kom på att det skulle vara rätt smart med solstolar, så vi åkte till eko för att se om det fanns nåra där, men det fanns det inte. Brände återigen lite pengar på Stadium, en ljusrosa NY-keps införskaffade jag mejj för att vara lite så där tuff :D Å köpte en babyblå bikini-underdel så man kan variera lite med den jag köpte tidigare under dagen. Å efter det var helgens roliga slut. Men nu är det bara 2 arbetsdagar kvar, sen är det helg igen :D Får se vad som händer denna helgen, men den blir nog rätt lugn. Snackade lite om att Miki skulle komma å ha filmkväll med oss, men det får vi se lite längre fram hur det blir.


Tack för mejj för denna gången :)


Kommentarer
skrivet av: GrK

HAHA bra att du skrev "cevapi å drack vitt vin till frukost kl 15.00" med Fet och kursiv stil, annars skulle folk kanske missta sig :P

2008-06-03 @ 20:12:11
skrivet av: Anonym

softas ti..samo kako

2008-06-04 @ 11:10:59
skrivet av: Till GrK från Jasa

Haha ja å vi vill ju inte att folk ska missta mejj :D

2008-06-04 @ 13:01:25
skrivet av: Till anonym från Jasa

Haha någon måste ju göra det :D

2008-06-04 @ 13:01:53
skrivet av: Ema

Fifan, du glömde nämna att dragisa fick springa till garaget :D aldrig sett honom så snabb hahaha! Du får flytta hit till hösten så kan vi börja den där danskursen ;)

2008-06-07 @ 14:16:49
URL: http://emci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0