Halmstad-Magan-Hugo

Igår åkte vi äntligen till Halmstad för att träffa Magan å lille Hugo! Magan var så smart å hade mobilen på ljudlös när dom promenerade så hon hörde inte när vi ringde. Som tur var så dröjde det inte länge innan hon ringde upp, så vi hann bara åka å tanka.
Vi kom upp i lägenheten å kramade den nyblivna mamman å sen tittade vi på bebisen. Så liiiiten å fiiin han var :) Kläderna vi hade köpt till honom verkade helt plötsligt ENORMA jämfört med honom. Kunde inte sluta titta på honom medans han gjorde sina söta rörelse å små söta ljud. Han var väldigt lugn hela tiden.. Mysigt att hålla honom, han var lätt som en fjäder.
Det var kul å se Magan så pigg som hon var. Hon hade förvarnat mejj att hon kunde bli lite otrevlig, men det var hon inte en enda gång. Vi skrattade å hade kul som vanligt... Sen skulle vi laga mat, eller Magan trodde jag då. Jag erbjöd mejj att diska men hon sa att jag skulle ställa mejj vid spisen å laga köttfärssås. Hmm Jasa har aldrig gjort köttfärsås förr... Men med lite instruktioner från Magan så gick det PERFA :) Enda jag hade problem med var att ta i den råa köttfärsen, så det fick Magan fixa. Resten gjorde jag, när vi mitt i allt upptäckte att Magan å Jocke hade varken tomatpuré eller ketchup hemma. Magan kan man ju inte be springa till affären å bata var för upptagen med att hålla Hugo å le fånigt åt honom, så duktig som jag är tog jag av mejj förklädet, tog på mejj skorna å jackan å begav mejj ut på Halmstads gator för att ta mejj till Netto å köpa tomatpuré å ketchup. Netto låg precis tvärs över vägen men ändå inte tillräckligt synligt för mejj, så jag fick fråga nåra vänliga människor vart exakt jag skulle. 10 minuter efter var jag hemma hos Magan å fortsatte med köttfärssåsen :) 5-6 olika sorters kryddor, tomatpuré å lite mjölk sen vipps så var köttfärssåsen färdig. Tog en liten sked för att smaka å resultatet blev: MUUUUMS! Spagettin kokade Magan upp under tiden, så vi kunde snabbt efter sätta oss ner å äta.
Alla som känner Magan vet att hon alltid är en ärlig person å säger vad hon tycker, så när hon klappademejj på axeln å sa: Bra gjort Jasmina! så visste jag att hon menade det. Även bata gillade min röra som jag fixade ihop. Så bra det kändes att få beröm :) Nu när Magan flyttar till Gislaved, så kommer man förhoppningsvis träffas lite oftare, å jag har redan planerat att gå på matlagningskurser hemma hos henne :)
Tack för en härlig dag!

image284


Kommentarer
skrivet av: Helena

hahah jag gjorde med köttfärsås o spaghetti igår å såg sen att jag inte hade tomatpure! kaos...så jag sprädde med vatten å ketchup haha ...men den klarade sej iaf. Duktig du e:D ! Jaa..vi e lika varann..hihi tack gums för kommentaren..=)
allt bra me dej nu?? Puss lena

2008-01-22 @ 14:51:00
URL: http://helenababic.blogg.se
skrivet av: Helena

Mmm precis!
Japp jag kan flera st. utan alco, la upp ett recept nu =)
Jag tkr inte du ska ha ångest. Utan ställ dig bara frågorna själv: vad vill du göra?
Sen JUST DO IT!
Det är bara du själv som kan göra dig lycklig o ta intiativ- för ingen annan kommer göra det.
Så tänker jag alltid.

2008-01-22 @ 16:29:16
URL: http://helenababic.blogg.se
skrivet av: tess

hihih jaaa väskor ...shit jag e sjukligt beroende :P ha du många?=)min mamma gapa på mejh nä hon ser alla mina:D

2008-01-22 @ 16:39:49
URL: http://szentes.blogg.se
skrivet av: tesss

Woaa slängaaa? Ja våga inte ens slänga dem ja inte använder ja tror att ja ska använda dem så småningom?=) aaa ja räknade i går jag har 25, väldigt olika är dem hahaha. Ja hinner knappt använda alla. Eee jag va i budva i somras å jag blev galen på alla snygga väskor där hahaha. Ja fick knappt plats med alla i resväskan på vägen hem :$?

2008-01-22 @ 17:40:15
URL: http://szentes.blogg.se
skrivet av: tess

hahahah jaaaa ;) jag ville köpa mer väskor men min granne som ja åkte med stoppade mej hahaha! aså ja ha nog ingne gräns för det...hah nästan farligT:P

2008-01-22 @ 18:16:29
URL: http://szentes.blogg.se
skrivet av: Sneki

Va du är duukktiigg..:D du får börja skriva receptbok nästan på din blogg ju :D

2008-01-23 @ 19:53:01
URL: http://snekisplace.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0