Zvezde Granda

Hejj kära läsare!
I fredagskväll anlände fröken Tamara till Värnamo efter en lång resa från Eskilstuna! Vi skulle fira detta med att äta lite skräpmat på Max å sedan åka hem till mejj.
Tamara hade all anledning till att vara seg, men det smittade även av sejj på mejj å Dragi. Det blev en lugn fredagskväll.

Det kan jag däremor inte säga om lördagen. Kl 10.00 ringde klockan å väckte oss, sega å halvt ihjälfrusna tog vi oss upp å drog ner till solariet i hopp om att få lite färg. Inbilla sejj kan man ju oxå göra, det duger!
Hela lördagen gick åt att duscha, fixa håret å springa fram å tillbaka mellan Dragis lägenhet å min. Något stressigt? JA! Jag hatar att stressa... Därför ska jag börja göra mejj iordning kl 9.00 till nyår.

Hur som helst så blev kl 17 å vi begav oss mot Jönköping till Lara å Alen. Väl framme blev vi förvånade över hur glad å social Alen faktiskt var. Något måste ha vrit fel :) Lara däremot förändras aldrig, man måste nästan stå på tur för att få nåt sagt när hon pratar :)

Nå ja, jag ska inte komma med en massa onödigt snack, när det är festen jag egentligen vill blogga om.
Vi kom till festen rätt tidigt, innan dom flesta hade kommit till å me. Men Bane var minsann redan på scen å försökte få igång folket. Början var lite seg måste jag säga å hans val av låtar var inte dom bästa till att börja med. Juggerock är inte riktigt min grej om det inte är Riblja Corba. Men en stund senare kom han igång med narodnjake å det märktes direkt på folket att det uppskattades mer.
Det blev mycket dans, å ännu mer dans. Man fick höra en hel del gamla godingar som Cecas, Draganas å Brenas låtar. Bane bjöd helt klart mest på sejj själv å festens drottning var utan tvekan Rada. Vilken röst å vilken utstrålning tjejen har! Riktigt otroligt vacker var hon, å rösten kunde faktiskt jämföras lite med Cecas. Jag, Dragi å Tamara kunde under kvällen, tack vare Dragi skryta me att vi under kvällen fick hälsningar av Rada som komsije eftersom vi är från samma trakter nere i Serbien. Jadranka, Cobe å Cira var ju oxå me å sjöng å visst var dom oxå bra men Bane å Rada, ja dom var kungligheterna helt klart.
Kvällen var kort å gott sagt lyckad å vi hade alla kul, vilket var det viktigaste. Festen avslutade vi med ett riktigt gympapass, KOLO naravno å självaste Bane Mojicevic hoppade ner å dansade med oss. Det är något att skryta om må jag säga :)






Kommentarer
skrivet av: ljar som aldrig slutar prata

haha tack för en underbar kväll! o denna gången var det alen som prata mest! måste jag tillägga... hahaha men jag vet att du gillar mej ;P vi ses snart igen my love!

2008-12-29 @ 21:46:15
URL: http://lakistar.blogg.se/
skrivet av: Anonym

fuj för narodnjake...

2008-12-30 @ 13:34:07
skrivet av: Jasa

Till anonym: Narodnjake su zakon :D

2008-12-30 @ 15:38:32
URL: http://jasaa.blogg.se/
skrivet av: Helena

mitt namn registrerades inte...

nej men den genre är bara turkmusik blandad med billiga texter... som unga serber förväxlar som "serbisk musik" och lär sig inte gilla kulturell musik med texter och musik välformat och med hjärta.



Fast det är klart, alla gillar olika men det är synd att en del inte förstår hur dum man kan bli av vissa låt texter. Nuförtiden kan vilken som, vilken sketna röst som helst och vem som helst göra en text på 4 min sålänge man har ett utseende och bröst... bli "stjärna" och istället de "riktiga" stjärnorna glöms bort som KAN sjunga (klart det finns narod- stjärna med fina röster men HUR många av dem?)... detta är inget illa mot dig eller någon men dagens ungdomar förväxlar vad RIKTIG musik verkligen är... jag förstod aldrig detta innan tills jag började lyssna på texterna (dumma texter) och hur all musik låter nästan likadant. Köp en narod skiva- hur många av låtarna är bra på skivan? 1- 2?



Ha en fin kväll gumman!



2008-12-30 @ 19:39:23
skrivet av: Jasa till Helena

Kan du komma med några exempel av vad riktig musi enligt dejj är? För jag syftade på narodnjake som gamla låtar från förr som dessa lite nyare stjärnor sjöng i lördags. Dessutom måste jag säga att både Bane Mojicevic å Rada Manojlovic är riktigt begåvade när det gäller sångrösten. Smaken är som baken när det gäller allt, även musiksmak. Så det som du anser som riktig musik, anser någon annan som skitmusik. Jag lyssnar på det som låter bra i mina öron, å det kan vara allt från narodno, till zabavno å även en viss rock. Texterna kan alltid vara lite knas vilken genre det än handlar om. Jag menar: "Du kan stå under mitt paraply" t.ex. HUr dumt låter inte det men hela världen älskade låten ungefär. Å det som du sa att folk förväxlar turkiskt musik till "serbisk musik", Vesna Zmijanac, Dragana Mirkovic osv... det där är icke turkist musik nånstans utan JUGOSLAVISK :) Ha en fin kväll du me å gott nytt år :)

2008-12-30 @ 22:10:47
URL: http://jasaa.blogg.se/
skrivet av: Helena

Jugoslavisk?! Haha (har du lyssnat på vissa instrument?)! Tro mig, min pojkväns pappa (maneger) kände Dragana (milos & han har spelat med henne) och jag kan nog mer säga än dig på den fronten då hela den familjen sysslade med musik och jag vet nog en hel del skit som inte folk vet alls vad all deras musik egentligen kommer ifrån! Innan kriget bröt ut var det RIKTIG musik som hägrade i Jugoslavien.



Det kvittar hur mkt jag förklarar, för vissa kommer aldrig förstå innebörden...

klart det är kul att fula sig till musiken på fester, men att lyssna grav- allvarligt på dem på fritiden...hmm. Nåja smaken är som baken ;)



Synd att många unga missade den jättebra dokumentären de sände på B92 som vart 7 delar...



http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=22761808759&h=nU9H6&u=Qh5qP



äsch sånt här kan diskuteras i timmar... srecna nova godina!





2008-12-30 @ 22:43:25
skrivet av: Anonym

http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=22761808759&h=nU9H6&u=Qh5qP



intressant!

2008-12-30 @ 22:53:19
skrivet av: Helena

http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=22761808759&h=nU9H6&u=Qh5qP

2008-12-30 @ 22:54:27
skrivet av: Anonym

Håll dig då till att lyssna på Mara & Lole, har hört att det är renrasig musik ala Republika Srpska :)ENJOY!

2008-12-31 @ 12:17:34
skrivet av: Helena

ooooh vad jag skrattar eller blev ledsen :(((((((

2008-12-31 @ 13:13:55
skrivet av: Helena

...by the way- stå för vem du är om du nu é så tuff med din kommentar!



2008-12-31 @ 13:18:30
skrivet av: Helena

...by the way- stå för vem du är om du nu é så tuff med din kommentar!



2008-12-31 @ 13:18:35
skrivet av: dragi

nu ger jag mig in i leken oxå,att ni ens orkar. folk får lyssna på precis vad dom vill,gillar ni inte samma stil så skit i o bry er lixom. renrasig,snodd whatever...allt e fan sntt men lik förbannat lyssnar ni alla på alla hits som kommer.inte fan lämnar ni discot,kafic eller vart än är när en snodd eller oäkta juggelåt spelas eller hur? äsch nu orkar jag inte mer,hade jag haft orken så hade jag kunnat skriva en bok som riktar sig t var och en av er.

2008-12-31 @ 13:59:41
skrivet av: Helena till dragi

Klockren. Men alla har rätt att säga vad dom tycker & tänker... men det är ingen idé egentligen, för alla tkr olika... och då blir det bara "krig". Gott nytt år alla!

2008-12-31 @ 14:35:53
skrivet av: Arg Admir

Till Helena..vaddå billig turkmusik??? du vet nog inte vad du snackar om ?! Man kan ba inte säga så om du nu fattar de elr om du skulle fatta de skulle du ej säga så.......kram jasa o ja håller med dig dragi:)

2009-01-01 @ 23:39:50
skrivet av: Jasa

Haha Admire var inte arg :) Som sagt alla lyssnar på vad man själv tycker är bra. Så enkelt är det :)

2009-01-01 @ 23:47:12
URL: http://jasaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0