R.I.P Tose Proeski- 25/1 1981-16/10 2007

image224       
R.I.P Tose Proeski

Idag slocknade ett ungt liv! En vacker röst slutade sjunga för alltid! Tose Proeski, inte bara en utav Makedoniens största sångare, utan känd över hela Balkan! Nyheten hade spridit sejj snabbt: Tose Proeski dog i en bilolycka i Kroatien imorse. Trodde det var ett skämt bara när jag fick höra det, men kollade snabbt upp det på nätet å kom direkt till aftonbladets hemsida där det stod med stora bokstäver:" Schlagerstjärna död i bilkrasch!" Under med lite mindre bokstäver stod det: "To?e Proeski som tävlade för Makedonien i Eurovision Song Contest 2004, dog i morse i en bilolycka." Shit det var sant! Trots att jag inte lyssnade så mycket på hans musik så finns det flera låtar av honom som jag tycker om. Cija si,Angel si ti å 1200 milja är en utav mina favoriter. Att han hade en underbar röst var det ingen tvekan om! Sorgligt att en sån ljuv stämma aldrig kommer höras igen. Bara 26 år gammal, lämnar han livet utan att ha något val! Ödet? Jag vet inte, men det är så orättvist. Inte bara för honom, utan för alla. Vi sörjer dejj alla,Tose! Sjung vidare i himlen, jer ANGEL SI TI!

image226

På youtube hittade jag ett klipp när Tose sjunger Zajdi,zajdi å det bara måste visas. Tror ingen kommer lämna min blogg oberörd. Jag grät riktigt mycke när jag hörde honom sjunga denna låten. Så vackert att man får gåshud över hela kroppen.  Låt oss alla minnas honom för den otroliga talangen han hade!  





image225

Kommentarer
skrivet av: tamarrr

tänk så mycket information man går miste om när man är mitt uppe i en hemtenta period, kill me! var inte direkt något tose proeski fan, men bra röst hade han :)så vila i frid tose

2007-10-16 @ 18:18:13
URL: http://tamarajanosevic.blogspot.com
skrivet av: dinci

TOSE PROESKI 1981-2007
Oti?ao je To?e i za sobom ostavio veliku prazninu. Prekinut je mladi ?ivot osobe koja je uveseljavala i rastu?ivala, te dirala u srce sve one koji su ga voljeli i slu?ali. Riječi utjehe sada ni?ta ne znače i ostaje samo vrijeme koje će ubla?iti tugu.
Bio je jedan i jedinstven, neponovljiv i najbolji.
Ne razumijem zasto te Bog zelio pribli?iti sebi, mo?da jer je shvatio da mu fali najbolji anđeo. Nema rijeci kojom bi opisala tugu koja je sada u mome srcu, bio si veliki pjevac, veliki covjek i imao si VELIKO SRCE!! POČIVAJ U MIRU!1

Rijeci su suvisne:(:(

2007-10-16 @ 20:41:09
skrivet av: dinci

SAMO ANDJELI ZNAJU KAKO JE U RAJU, UGASIO SE MLADI ZIVOT JEDNOG MLADICA KOJI SE ZVAO TOSE PROESKI. OVO JE NEVJEROVATNO I OVO NEMOGU DA SVATIM, DANAS ME IMA SUTRA ME NEMA.STA JE ZIVOT I ZASTO JE ZIVOT OVAKO OKRUTAN?? ZASTO BOG UZIMA NAJBOLJE I MLADE ZIVOTE?? PONEKAD SE PITAM DALI IMA BOGA I DALI ON POSTOJI?? AKO POSTIJI ZASTO OVAKO RADI??
TOSE IMAO SI LIJEPIH PJESAMA I ZNAJ DA TE NIKAD NECEMO ZABORAVITI, OTISAO SI SA OVOG SVIJETA ALI ZNAJ DA CES ZAUVJEK OSTATI U SRCIMA ONIH KOJI TE VOLE.POCIVAJ U MIRU ANDJELE NAS I ZNAJ DA TE VOLIMO!!

2007-10-16 @ 20:51:11
skrivet av: Memi

Verkligen bra skrivet. Det är sorligt! Helt ofattbart. Jag är fortfarande chockad.

2007-10-17 @ 00:51:10
URL: http://uopu.blogg.se
skrivet av: Helena

Usch, hemskt... helt sjuk skön röst hade han oxå.
Men det e sant som de säger; när man minst anar det så försvinner ngn.
Alltid när allt e som bäst.

Hoppas du mår bra
XXX

2007-10-18 @ 10:54:22
URL: http://helenababic.blogg.se
skrivet av: Till Helena

Det är hemsk,orättvist å sorgligt.. Detstämmer att Gud tar dom bästa. Det är bevisat. Men han kommer leva vidare genom musiken å i våra hjärtan, För övrigt mår jag okejj.

2007-10-18 @ 12:54:08
URL: http://jasaa.blogg.se
skrivet av: Stephanie

När jag fick reda på det trodde jag att det var ett skämt. Kollade upp det och började gråta på direkten. Sen den dagen han dog har jag lyssnat på hans musik varje dag. Mitt hjärta stannade. JAg grät i veckor. Han låtar gör så att jag får rysningar i hela kroppen och dem har hjälpt mig. Han har en röst som en ängel. Mekdonien har förlorat en ängel. Se raga ednas vo 100 godini.

tose te sakam

2008-05-02 @ 12:31:52
URL: http://stephaaniiee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0