Lekstuga Med MiLLe å JaLLe

Efter en mycke lång, dyster å deppig söndag som jag tillbringade i min säng var det måndag å ny vecka. Solen sken, himlen var blå å trots den kalla vinden så luktade det sommar. Jag sa till mejj själv att jag skulle bli arg på mejj om jag upprepade söndagens aktivitet: Ligga i sängen hela dagen utan att gå ut! Så för att vakna till lite, hoppade jag in i duschen å fräschade till mejj! Jag är klar snabbt, går bort till min kära bärbara som jag för övrigt kallar för Mateja, klickar upp Mikas msnruta å skriver: Lust att ta en fika om du inte har något för dejj sen? Mika är snabb med svaret: Läser du mina tankar kanske? Tänkte fråga om du ville ta en runda på stan å sen en fika! Japp det är inte första gången jag å Mika tänker likadant eller säger likadana grejer samtidigt. Å vi har lika kul åt det varje gång :)
 
Så kl är strax innan 16.00, vilket innebär att det bara är 2 timmar kvar till både affärerna å fiket stänger. Jasa sitter med handduk på huvudet, fint invirad som en vacker turban... Eller inte! Så vad ska göras: Jo föna håret å platta det, sen sminka mejj. Men när det väl gäller så är jag snabb för runt 16.40 var jag redan klar med allt. Imponerande vaa? :P

Så duktiga som jag å Mika är så PROMENERAR vi ner till stan istället för att åka bil. Vi bestämmer oss för att skippa affärerna å dra till fiket istället med tanke på att vi bara har 1 timme på oss. Väl framme på fiket, så är det mer eller mindre tomt förutom några icke-diskreta utlänningar som ska vända sejj om som fån å stirra sönder sejj medans man går förbi. Som tur var så skulle dom precis gå, så vi tog deras platser. Skinnfotöljerna :)
Vi satt kvar tills det stängde, men vi var inte sugna på att gå hem efteråt. Åhléns är öppet till 19.00 tänkte vi, å drog dit. Så från 18.10-19.00 virrade jag å Mika runt på Åhléns å petade å vände på nästan varje sminkprodukt som fanns (vi kan vara sååå tjejiga ibland). Å efter det begav vi oss till BÖCKERNA till å med. Kan ni tänka er. Boken med 1001 drinkar var lockande. En FET bok med massor med färgglada drinkar som man ändå aldrig skulle testa å göra fast det ser så gott ut. Så när Åhléns stängde hade vi inget annat val än att bege oss hemåt *dystert dystert*. Då vi kom på att det vore synd att vi hade med oss kameran, men inte hade tagit kort.

Så strax efter 19.00 började dagens höjdpunkt vid trappan i Åhléns, vi posade i trappan å lekte apor bakom galler! Vi gick ut å fortsatte. Vanligtvis tar det ca 15 minuter att gå från Åhléns hem till mejj. Men igår tog det nästan 50 minuter. För jag å Mika skulle stanna till överallt för att ta kort, ja till å med vid biblioteket. Å där har jag typ inte varit sen vi skaffade bredband hemma *HAHA*. Vi märker att batteriet på kameran dör när som helst, så frusna å lite snuviga som vi blev efter kylan, la vi ner kameran å fortsatte gå. Men väl upp på topp så lyckades vi få ett par kort till innan kameran stängdes av helt. Å det var ungefär då jag å Mika skilldes åt för dagen. Tänk så kul man kan ha med en kamera å ett roligt sällskap. Så gott folk: Göm er inte för kameran när ni ser den, utan le å skapa ett evigt minne istället. För det gör vi nästan varje dag! :)

VARNING! VARNING! Många utav korten innehåller roliga å mindre charmiga miner. Men ni vet ju redan att vi är vackra annars. Det här bjuder vi på :)

                               

Kommentarer
skrivet av: Mika

Alltid lika kul med dig min vän! Vi behöver då inte mycket för att få en lyckad måndagskväll.. =)) Tack för en trevlig kväll! Hoppas det görs om snart.. :)) Puss puss

2007-10-09 @ 14:06:03
URL: http://mika85.blogg.se
skrivet av: tamarrr

ja, tänk så det kan gå när man har för mycket fritid, skämt åsido. haha!

2007-10-09 @ 16:26:43
URL: http://tamarajanosevic.blogspot.com
skrivet av: Till Tamarr

Haha jaa bättre det än att inte ha någon fritid alls :P

2007-10-09 @ 17:24:03
URL: http://jasaa.blogg.se
skrivet av: dragi

mika lite av en strippa...ny karriär kanske? =) ...bas je vama bilo roooligt izgleda haha...

2007-10-09 @ 19:49:23
URL: http://draguljevic.blogspot.com
skrivet av: Till dragi

Aaaah tycker det ser ut som Mika skulle kunna göra bra ifrån sejj vid strippstången :) Aaaa ser du vad du har missat tråkmåns :D

2007-10-09 @ 20:47:27
URL: http://jasaa.blogg.se
skrivet av: ljar

HAHA se vi är lättroade människor! tur det! ;P
bilderna säger mer än tusen ord ;P snart får vi ta en till här på råslätt me mika o drago i me dej potatååå!

2007-10-10 @ 12:38:00
URL: http://lakistar.blogg.se
skrivet av: Till Ljar

Trodde du visste att vi är lättroade,,det vet man sen förr :P Å vi är alltid på en för en liten lektur på Råslätt :)

2007-10-10 @ 12:58:41
URL: http://jasaa.blogg.se
skrivet av: mika

skaffa er ett liv idioter

2007-11-10 @ 17:50:38
URL: http://mika85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0