Eurovision 2007

I fredags visades andra delen av Inför Eurovision,då nordens jury enades om att kvällens favorit var Serbien med låten Molitva. Finlands jury uttryckte sejj oxå väldigt fint å sa: Denna låten är en utav tidernas bästa bidrag inom eurovision. Mycket fint sagt å tack för dom höga poängen,vi hoppas att ni har rätt 10 maj.
 Kvällens sämsta bidrag enligt juryn var Kroatien å nästsämst var Albanien. Well,vill gärna inte låta elak men det kan mycke väl stämma.


Nu har jag kollat runt väldigt mycket på nätet vad folk tycker om bidragen inför årets Eurovision å jag upptäckte att Serbien var mångas favorit. En tjej hade skrivit så här om vårt bidrag i sin blogg:

Låten som stack mig djupast i hjärtat var ändå Serbiens bidrag "Molitva" med sångerskan Marija Serifovic, som sjunger på ett språk som jag inte förstår ett dyft av, men som jag ändå låter mig övertygas av. När håret på ens armar reser sig, då vet man, att låten är sann.


Hittade dessutom en lista över alla bidragen inkl. bidragen som ska vara med på finalkvällen,å Serbiens bidrag låg på första plats.

Nu är det inte alls långt kvar till semikvällen å vi hoppas,hoppas att vi går vidare. Visst Marija är ingen skönhet,men vilken röst tjejen har. Och låten är ju bara för underbar. Vi håller tummarna för "Serifa"

Som vanligt så är mina bilder bmp.bilder så jag kan tyvärr inte ladda upp nån bild...


Kommentarer
skrivet av: IdaMaria

Jag ger den 4 poäng av 5. Kan komma att växa till en femma, men då måste hon även stylas lite bättre till tävlingen. Jag är helt övertygad om att den går till final, men om den vinner vet jag inte.. Har inte hört alla bidragen än.

2007-04-22 @ 20:49:04
URL: http://idaken.blogg.se
skrivet av: laki

färsta g¨ngen ja hörde hela låten haha fy skäms lara! kako si mi inace pile?

2007-04-24 @ 11:18:10
URL: http://lakistar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0